De Rechtvaardige Rechters
Nooit
Niet aangemeld [Aanmelden - Registreren]

Printbare Versie | Zend naar een Vriend
Inschrijven | Toevoegen aan Favorieten
Auteur: Onderwerp: Theorie Vilain
Der Kommissar

Gepost op 9-4-2002 om 19:17 Edit Post Reply With Quote
Theorie Vilain

Heel wat pertinente details en een interessante, persoonlijke theorie. Maar ik denk niet dat G de RR in de aanvoerbuis van die graaninstallatie zou gezet hebben : veel te gevaarlijk om het te beschadigen. Ook al : het moet daarin pikkedonker geweest zijn. Vergeet niet zijn kwaal. Theorie wellicht niet juist, maar desondanks heel wat aanneemelijker dan heel wat andere theorieën.
En goed ook dat Vilain af en toe dit Forum wat wakker maakt !
Groetjes aan Maria, Vilain !
Der Kommissar

View User's Profile View All Posts By User U2U Member
Albert I

Gepost op 15-4-2002 om 15:54 Edit Post Reply With Quote
Eindelijk,

het heeft een tijdje geduurd maar hier ben ik ook. Btw arsene knap gedaan jong.

En Vilain hoe ist het met U. Blijkbaar hebben ze hier op het forum al een appart hokje gemaakt voor U. Lief he!

View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
Vilain

Gepost op 15-4-2002 om 19:16 Edit Post Reply With Quote
theorie Vilain

Ja he , Albert, of moet ik zeggen Sire ?
Nu moet ik nog in dat hok geraken he, maar ze gaan mij helpen hebben ze gezegd /Danny en Justin

Vilain

Gepost op 19-4-2002 om 08:09 Edit Post Reply With Quote
to der kommissar

Beste Kommissar,
Arsène moest zelf niet in die graanaanzuiginstallatie klouteren, he . Hij moest er alleen de RR in onderbrengen - en - vergeet niet - hij heeft deze oplossing slechts in uiterste nood gekozen : toen alle onderhandelingen mislukt waren en hij geen andere kant meer op kon . Het was : ofwel ze overleveren aan zijn kameraden (andere groepen), ofwel het zichzelf onmogelijk maken om dat te doen ..... het geld is dan wel verloren, maar er zijn belangrijker zaken, schreef hij toch ....? en hij wist verdomd goed dat hij zichzelf daarmee in gevaar bracht .
Goed de brieven lezen ipv ze te scannen zou ook kunnen helpen hoor, want tussen de brieven in wordt een hele boel onzin verteld .

Rupert

Gepost op 19-4-2002 om 10:58 Edit Post Reply With Quote
Vilain,

Hoe schat je de kansen in op beschadigingen als de RR in een graanaanzuiginstallatie verborgen worden? En moet er eens geen onderhoud en/of nazicht gebeuren van die installatie? Dan moesten de RR toch al boven water gekomen zijn?

Rupert.

jacques

Gepost op 19-4-2002 om 19:42 Edit Post Reply With Quote
Uit de brieven blijkt dat de mogelijkheid door het gerecht voorgesteld om de 225.000 fr te regelen "donnant, donnant..." voor Arsène praktisch niet realiseerbaar was. Waardoor blijkt dat hij de RR op dat moment al verborgen had en er zelf niet meer bij kon (zonder de nodige aandacht) zie brieven vanaf nr 5
Vilain

Gepost op 20-4-2002 om 13:33 Edit Post Reply With Quote
theorie Vilain

Die zijn dus al boven water gekomen volgens mij, he en wel voor 1945 !
Het is slechts in de 8e brief dd. 5.7 dat hij voor de eerste maal aangeeft dat het voorstel van de bisschop praktisch niet te verwezenlijken is en bovendien, schrijft hij, zult gij moeten begrijpen dat wij ons, wegens het niet nakomen van uw verplichtingen, tot geen enkele prijs meer willen verbinden U het paneel te overhandigen zonder vooraf de verlangde premie te hebben ontvangen .... En verder in dezelfde brief halveert hij het gevraagde bedrag van 1 miljoen tot 500.000 fr. ....
Op te merken valt ook dat zijn zoon Adhémar op 9.7 wordt gevormd in de kerk van Wetteren door Mgr. Coppieters en dat Arsène de bisschop dan zeker ontmoet heeft ... dus een paar dagen na het halveren van het gevraagde losgeld, maar men geeft Arsène geen antwoord daarop .
Het is pas in de 9e brief dd. 23.7- gepost te Gent - dat dua schrijft dat hij gaat wachten op La Dernière Heure van 28.7 en, indien op dat ogenblik er geen gunstige oplossing is, schrijft hij, dan zal geen mens ter wereld, zelfs niemand van ons nog de gelegenheid hebben dit onsterfelijk werk te zien, dat voor altijd zal verdwenen zijn . Het zal blijven waar het thans berust zonder dat iemand het nog kan aanraken ....