De Rechtvaardige Rechters
Nooit
Niet aangemeld [Aanmelden - Registreren]

Printbare Versie | Zend naar een Vriend
Inschrijven | Toevoegen aan Favorieten
Auteur: Onderwerp: De Gentenaar, 4 november 1957
ALie

Gepost op 12-4-2002 om 14:21 Edit Post Reply With Quote
De Gentenaar, 4 november 1957

Volgende bijdrage werd gepost op het oude forum door "GS JB" op 21 december 2001:

quote:

[...] Lees dan ook eens aandachtig de hieronder staande tekst afkomstig uit de Gentenaar van 4 november 1957, bladzijde 5.

“De Heer Henri Co – Wisselagent te Gent. In zijn woning, Poel 2, Gent, overleed gistermiddag, ingevolge een hartkrisis, de h. henri Co. Alhoewel sinds enkele dagen... . De duurbare afgestorvene had zijn 75e jaar bereikt, op 13 oktober l.l. en stamde uit een gekend en voorname katholieke familie uit het Gentse, zijn vader was wijlen eerste-minister Co. De heer Henri Co was als wisselagent gevestigd op de Koornmarkt met het agentschap voor de Vlaanderen van het Grondkrediet van België. ..... .... Bij de beurscommissie van Gent, waarvan hij voorzitter is geweest, nam hij meerdere bestuursmandaten waar. ..... ..... oud-gemeenteraadslid...... gewezen beheerder van de Kommissie van de Openbare Onderstand..... .... bij de oprichting van het H.-Hart-monument op het Van Arteveldeplein fungeerde hij als voorzitter van het Kommittee.... .. Als melomaan nam hij het voorzitterschap waar van de Scola Cantorum van St.-Baafs en was hij jaren lid van de bestuurskommissie van het Kon. Conservatorium te Gent. .... twee kinderen.... medeleven... ‘”

Ik heb geen bevestiging van de juistheid van dit citaat, noch enige clou van de weglatingen ("..."), noch van de identiteit van GS JB.

ALie

[Veranderd op 16-4-2002 door ALie]

View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
jacques

Gepost op 13-4-2002 om 16:35 Edit Post Reply With Quote
Therapy? had in een antwoord gevraagd als er copie was van het artikel. Heb je dat ooit gekregen The? Indien ja kun je hem aan mij Justin of Danny bezorgen dan kan het bewuste artikel ook bij de resources van Justin gezet worden.
sherlock

Gepost op 5-7-2002 om 07:00 Edit Post Reply With Quote
Gs JB is mijn voormalig detectivebureau in Old Bondstreet. Nu gevestigd onder mij eigen naam in New Bondstreet. Het citaat heb ik eigenhandig overgeschreven uit de bewuste krant. Grote bibliotheken (British Museum, UG, ...) hebben nu eenmaal een grote collectie oude kranten.

De stipplelijntjes zijn de dagdagelijkse bla bla blka bij overlijdensberichten. Vermits ik zelden aan mij zelf twijfel, bevestig ik dan ook de juistheid van de inhoud.

View User's Profile View All Posts By User U2U Member
Yoda

Gepost op 6-7-2002 om 23:44 Edit Post Reply With Quote
Wie is A.D.M.

Ik ben momenteel een volledige reconstructie aan het maken van de gebeurtenissen voorafgaand aan de diefstal. Bij het financiële schandaal is de spilfiguur een priester uit het Waasland, tevens secretaris van het Bisdom. Zijn initialen zijn A.D.M., is er iemand die zijn volledige naam kent ?
Therapy?

Gepost op 7-7-2002 om 05:48 Edit Post Reply With Quote
Als Justin terug is zal ik de alle gegevens van ADM eens aan hem geven zodat ze terug te vinden zijn op het verzamelbox

Groeten T

precon

Gepost op 8-7-2002 om 07:02 Edit Post Reply With Quote
Kan je ook wat meer gegevens geven over de andere betrokkenen ?
lumi

Gepost op 8-7-2002 om 08:07 Edit Post Reply With Quote
Welke precies? Want er zijn er nogal veel hé...Zie WW bijdrage 4.
Therapy?

Gepost op 8-7-2002 om 10:19 Edit Post Reply With Quote
Over de meeste van die personen in WW 4 bezit ik een hele hoop info. Enkel over Marie-Ange weet ik niet zoveel. Buiten dat het iemand van adelijke afkomst enz.

precon

Gepost op 8-7-2002 om 10:25 Edit Post Reply With Quote
Kan je het mij doormailen als je het hier niet wil zetten ?

Onderzoek datgene waarom men u bespot als u het wilt onderzoeken

Therapy?

Gepost op 8-7-2002 om 10:32 Edit Post Reply With Quote
Kijk eens op het oude forum, de meeste gegevens heb allemaal er al een keer opgezet.

Zal straks aan Albert1 vragen dat hij alles over ADM eens op het net zet. En zo iedere dag iemand anders. Alle als Albert tijd heeft he, Want hij volgt nogal graag de tour.

Groeten T

Happy people have no Stories

Smalle

Gepost op 9-7-2002 om 20:04 Edit Post Reply With Quote
de gedupeerden

Wat ik me al een tijdje afvraag: hoe is het de 'gedupeerden' vergaan na de dood van AG? Ik kan mij voorstellen dat zij behoorlijk gefrustreerd en ontredderd moeten zijn geweest. Niet alleen was het hele opzet van de afpersing mislukt, ze speelden ook nog eens het 'onderpand' kwijt, want AG nam de bergplaats mee in het graf.
Toch konden zij de achtergrond van de affaire niet openbaar maken, aangezien ze dan zelf onder vuur zouden komen te liggen.
Maar ik kan niet geloven dat zij allemaal 'stil' zijn gebleven. De verleiding om toch dingen te lekken - zij het anoniem - moet groot geweest zijn. In dat verband valt de kennis op die Jan Boon en Jean Ray hadden. Beiden beschikten over anonieme bronnen. Zouden daar figuren uit de groep van de 'gedupeerden' bij geweest zijn? In elk geval was Jean Ray niet mals voor kannunik VDG. Misschien was het de bedoeling van de 'gedupeerden' om - nu ze het geld niet kregen - alsnog te trachten VDG zwart te maken via de pers.

Kan iemand mij trouwens de sterfdata van GVO, KVO en PP eens op een rijtje zetten?

Albert I

Gepost op 9-7-2002 om 20:28 Edit Post Reply With Quote
Waarde landgenoten,

alle hier ff de geboortedata en sterfdata van enkele hoofdrol of bijrol spelers in de afpersingszaak.

KVO: ° deftinge 16/04/1865 + Lochristi 20/12/1948

GVO : ° Deftinge 02/02/1870 +Wetteren 27/05/1949

ADM : ° Belsele 07/02/1862 +St Niklaas 30/05/1934

H Coppieters : ° Overmere 30/03/1874 +Gent 20/12/1947
had als wapenspreuk : fide et critate.

zo dat was het voor vandaag

Albert I Rechtvaardige Rechter Koning der Belgen.

Btw thx to therapy? en z'n droge bronnen van het gentse bidsom.

Willy

Gepost op 9-7-2002 om 20:43 Edit Post Reply With Quote
ter vervollediging vh indrukwekkende lijstje van onzen Bert : PP overleed in 1937...
View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Albert I

Gepost op 9-7-2002 om 21:02 Edit Post Reply With Quote
Zo indrukwekkend is hij nu ook weer niet.
Eind van de week zal ik er eens wat andere zaken bijdoen over de familie VO en ADM

Albert1 Koning Der Belgen Rechtvaardige Rechter

Therapy?

Gepost op 13-7-2002 om 14:29 Edit Post Reply With Quote
Ooit is er op het vorige forum iemand geweest die beweerde dat hij familie was van de VO's. Heeft er iemand nog kontakt met deze persoon???

Ik heb ooit hun nieuw email adres gekregen, maar zoals hij steeds het geval is heb ik het kwijt gedaan.

Groeten T

Happy people have no Stories