De Rechtvaardige Rechters
Nooit
Niet aangemeld [Aanmelden - Registreren]

Printbare Versie | Zend naar een Vriend
Inschrijven | Toevoegen aan Favorieten
<<  1    2  >>
Auteur: Onderwerp: Misschien ....
Danny

Gepost op 26-6-2002 om 11:04 Edit Post Reply With Quote
Misschien ....

Na veel lezen en herlezen van boeken en wederwoorden, na uren lang chatten, na zeer intressante koffiekletsen op terrasjes met andere chatters, na uitpluizen van cryptische tips op de site en na heel veel puzzelen …

In de jaren 1930 had mevrouw AG zakelijke kontakten met een notaris waarvoor zij, als tussenpersoon, huizen verhuurde.
Wellicht gebeurde dit in het zwart en ligt hier ook een verband met de "waardeloze papieren" die zij op 25 november 1934 's avonds verbrandde.

In 1934 echter was mevrouw AG langdurig ziek. In dlg lezen we dat ze van juni tot september zelfs te bed lag.
AG heeft wellicht gebruik gemaakt van een huissleutel die bij hem thuis voorhanden was – misschien speelde hij meestal chauffeur als zijn echtgnote aan eventueel geintresseerden de te verhuren panden toonde – en heeft hij ook geweten waar ergens, in een te verhuren huis, verbouwingswerken plaats vonden.

Hij heeft de sleutel van het huis in kwestie gebruikt om er de RR te verbergen.

Het paneel werd verpakt in een "deur" zoals we al uitvoerig hebben proberen te vertellen en waar je ook het resultaat van onze hersenspinsels kan bekijken op de verzamelbox.
Met de RR, verpakt in die deur, heeft AG het paneel ongezien kunnen transporteren. Misschien niet ongezien doch vooral zonder op te vallen want wie kijkt er nu op van iemand die een deur brengt naar een huis waar verbouwingen aan de gang zijn ?

Door al de hints die er op de site verschenen en vooral door de verborgen ruimtes moeten we ervan uitgaan dat het in een muur verborgen zit. Trouwens ook in dlg zegt de enige persoon waarvan men 100% zeker is dat ie bij de diefstal was betrokken, namelijk PP, dat 'de koster van Wetteren het heeft ingemetseld in Dendermonde'

Als we de schets van de plattegrond (ondertussen niet meer op de ww, wel op de box van justin !) bestuderen zit het wellicht in de ondersteunende muur (pied du mur) van de tussenverdieping, ergens waar men vrij zeker is dat er niet wordt geboord of wat dan ook, dus de buitenmuur bij de vensters. In dat verband denk ik dus dat de trap met de 'repos' wel een verband moet houden met de bergplaats.
Waarschijnlijk heeft AG zelf geen metselwerk moeten verrichten (of is het verrrichten ?) maar heeft hij het paneel ergens tussen geschoven (de buitenmuur en de ondersteunende muur ?) en werd het nadien door niets vermoedende arbeiders definitief afgesloten.

Nadien werd het huis verhuurd, misschien wel door iemand anders dan mevrouw AG en kon ook AG er niet meer bij zonder de "publieke aandacht" te trekken.
Het perfecte van de bergplaats was dat ze voor iedereen onbereikbaar was. Ook voor de groep van de chanteerders, want precies deze betrouwde AG niet, zij deinsden er immers niet voor terug om het paneel te beschadigen of te vernietigen !!! Enkel op die manier kon hij voorkomen dat er werd wraak genomen op hen die eerst beloofden dat alles safe was en dat het bisdom wel borg stond voor de terugbetaling van de ingezamelde fondsen. Terugbetaling die echter, omwille van het bankroet, niet doorging. Toen plots bleek dat er helemaal geen garantie was dacht men dus aan de chantage, zoals ook GVDG al dadelijk op 11 april '34 liet uitschijnen.

Nog even en we kunnen van de, volgens ons, mogelijke bergplaatsen die wij voor ogen hebben misschien een aantal elimineren… misschien houden we er maar eentje meer over… misschien …

Danny, Therapy?, justin, lomme, patte en nog enkele anderen

Weten dat we weten wat we weten en dat we niet weten wat we niet weten, dat is ware kennis.

View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
Der Kommissar

Gepost op 17-7-2002 om 19:36 Edit Post Reply With Quote
De RR zijn niet "verpakt" in een deur.
Der Kommissar
---------------------------------------------------------------------------------------------------
"Om de hemel te verdienen gingen mensen ver, zeer ver".

View User's Profile View All Posts By User U2U Member
Willy

Gepost op 17-7-2002 om 20:43 Edit Post Reply With Quote
Ik sluit mij graag bij jou aan, mijn beste Kommissar. Ondertussen beschikken we trouwens over heel wat nieuwe info die leidt tot volgende hypothese. We moeten uitkijken naar een in 1934 (voor 30 april) verbouwde ruimte tot een bibliotheek (grondplan door iAG op site gepubliceerd). Na 30 april 1934 is deze ruimte niet meer gewijzigd, dit betekent dat ze nog steeds als bibliotheek gebruikt wordt, en dat hoogst waarschijnlijk nog steeds dezelfde deur met hetzelfde slot uit 1934 de ruimte afsluit. Uit het plan meen ik ook te kunnen afleiden dat de bibliotheek op het eerste verdiep gelegen is. Het paneel zou dan in 1934 door nietsvermoedende werkmannen (schrijnwerkers) in de bibliotheek ingewerkt zijn. AG moet de RR, op een of andere manier "vermomd" (schetsen uit het DLG) op de werf kunnen binnensmokkelen hebben (iets eenvoudig, maar een "prachtig werkstuk"), en dat was zeker geen deur. De ruimte lijkt me hoe dan ook vrij klein, maw het betreft een "kleine" bibliotheek, eerder iets wat je in een kasteel of voornaam herenhuis uit vorige eeuw zou aantreffen. Gezien de bibliotheek nog in goeie staat is zal het wel kloppen dat de ruimte deel uitmaakt ve woning waar nu nog mensen leven.
Op basis hiervan kan je al heel wat bergplaatsen uitsluiten...en hoeveel schieten er nog over in ons landje die wel nog aan de vereiste criteria voldoen ? Iemand enig idee ?

View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Vilain

Gepost op 18-7-2002 om 08:58 Edit Post Reply With Quote
andere theorieën

Tja Willy er zijn er wschl. nog massa's .

Wat me ook leuk zou lijken is de villa Van Buren ... Mevr.Van Buren had indertijd toch het losgeld ter beschiking volgens Cels ( te Kwatrecht gelegen)
of het villaken waar onze bisschop woont -ook in Kwatrecht (is dus Wetteren hoor),al heb ik dàt nog nooit van dichtbij kunnen zien, zodat ik niet weet hoe oud het is ...
Dat van Buren stond er indertijd dus wel en wij mochten daar op aanvraag gaan schilderen met de Tekenacademie .

Mathias

Gepost op 18-7-2002 om 10:54 Edit Post Reply With Quote
Een betrouwbare bron (die trouwens ook al heel lang op zoek is naar de RR) heeft mij hetvolgende verteld: "de bisschop" kan de RR zien.

Waar hij die info vandaan gehaald heeft weet ik niet meer, zal het hem nog eens vragen.

Smalle

Gepost op 18-7-2002 om 13:33 Edit Post Reply With Quote
Nietsvermoedend

De theorie van de 'nietsvermoedende' werklieden vergt toch nog wat denkwerk. Schrijnwerkers gaan niet zomaar iets - het weze dan nog een "prachtig werkstuk" - van één of andere nobele onbekende aannemen en dat vervolgens dan ook nog eens verwerken in het karwei waarvoor ze zijn ingehuurd.
M.a.w. het 'werkstuk' moet toch op één of andere manier voorzien geweest zijn (en besteld) om opgenomen te worden in het geheel waar de schrijnwerkers mee bezig waren.
Bovendien moest het normaal zijn dat AG dat stuk ter plekke afleverde. Deed hij dat in opdracht van de bouwheer? Dan moet dat toch een goede bekende van hem geweest zijn.
Een mogelijkheid: diegene(n) die bvb. een bibliotheek lieten maken, bestelden een meubel of iets dergelijks bij de verkoopszaal 'St.-Michel'. AG kreeg de opdracht dat daar te gaan ophalen en af te leveren op de plaats waar de bibliotheek werd gezet. Tussen het moment waarop de bestelling de verkoopszaal verlaat en het moment waarop ze wordt afgeleverd, verwerkt AG er de RR in.
Ik geef toe, het is eerder onwaarschijnlijk. Maar dat AG ergens zomaar met 'een plank' aanlandt en er vervolgens in slaagt schrijnwerkers ervan te overtuigen die eventjes te gebruiken, dat is helemáál te gek.

precon

Gepost op 18-7-2002 om 13:56 Edit Post Reply With Quote
Inderdaad, daar geloof ik niets van.

Het lijkt toch zeer onlogisch dat AG daar derden zou bij betrekken, het mag nog vermomd zijn geweest. Eenmaal de plaats zou worden aangewezen zou er bij degene het had verborgen een lichtje opgaan. Dan bestaat er een onmiddellijke link naar AG. Of denk je dat iemand iets van een wildvreemde aanneemt en het dan verstopt ?

Hoe komen we nu zo opeens bij een bibliotheek ???

Onderzoek datgene waarom men u bespot als u het wilt onderzoeken

Danny

Gepost op 18-7-2002 om 13:59 Edit Post Reply With Quote
Smalle, in je opmerking zitten, volgens mij, heel veel nageltjes met koppen...

Die nietsvermoedende werklieden hebben inderdaad niets aangenomen van een onbekende. Die onbekende had hét er reeds geplaatst, de werklieden hebben er iets over/voor/tegen gezet zonder dat ze een vermoeden hadden van wat er achter zat.
Het was ook heel normaal dat AG hét ter plekke afleverde. Hij is ermee naar binnen gegaan omdat hij zijn aanwezigheid had kunnen uitleggen als dat nodig mocht geweest zijn. Hij zal inderdaad wel een (goede) bekende geweest zijn van de eigenaar. Hij had, in april 1934, in elk geval toegang tot de plaats zonder dat anderen ervan op de hoogte waren dat ie er op dat moment was...

Je theorie van tijdelijk in de mogelijkheid geweest te zijn om het in een kast te verwerken... misschien ?
Ik twijfel er nochtans zeer sterk aan omdat PP uitdrukkelijk zegde "hij heeft het in Dendermonde ingemetseld"... volgens mij zit het in een gebouw verborgen, niet in een meubel ! Het kan zijn achter een vast boekenrek van een (huis-) bibliotheek, doch, volgens mij, bijna zeker in een bouwsel.

Weten dat we weten wat we weten en dat we niet weten wat we niet weten, dat is ware kennis.

precon

Gepost op 18-7-2002 om 14:11 Edit Post Reply With Quote
Komaan zeg, even ernstig !

Ga jij dit ongeëvenaard meesterwerk zomaar ergens achterlaten op hoop van zege, zonder dat je voorzorgen hebt genomen dat het veilig is?

Iedereen kent intussen de echte AG, hij is iemand die nauwkeurig werkt en niets aan het toeval zal overlaten. Waarom was de bisschop uitgekozen om te onderhandelen denk je ? Je mag naïviteit niet verwarren met onnauwkeurigheid.

AG voelde zich, meer dan wie ook, verantwoordelijk voor dit kunstwerk.

Onderzoek datgene waarom men u bespot als u het wilt onderzoeken

Danny

Gepost op 18-7-2002 om 17:05 Edit Post Reply With Quote
Hij was 200% zeker dat het veilig was, hij wist wat er ging gebeuren. Hij wist precies hoe die opening (van 159 op 183 ?) ging dichtgemaakt worden. Iemand meldde in deze zin op het forum dat AG misschien wel de plannen van de verbouwing had getekend...

Der Kommissar

Gepost op 18-7-2002 om 19:06 Edit Post Reply With Quote
Wat Willy, Smalle en Danny hier zeggen lijkt me aannemelijk.
Maar men moet niet alleen aan een bib (meubel) denken. Het kan ook zijn : de houten (en b.v. gesculpteerde) wanden aan de muur van een kamer.
Ik denk niet aan een meubel (verplaatsbaar) maar iets vasts.
Vergeet het inmetselen : G zou dat nooit gedaan hebben (vochtige cement, etc).
Ik denk ook niet dat het in een privé gebouw is. En het is in een grote stad.
iAG zegt zelf waar in WW 52...
-------------------------------------------------------------------------------------------------
"Om de hemel te verdienen gingen mensen ver, zeer ver".
Der Kommissar

Vilain

Gepost op 18-7-2002 om 19:23 Edit Post Reply With Quote
theorieën

Jongens, ik probeer al jullie theorieën een eind te volgen hoor en mee te spelen met suggesties en info, maar ik heb het vooral moeilijk met de vraag : waarom moest AG zoveel inspanningen doen om de RR zo te verbergen dat ze in 68 jaar nog niet zijn gevonden ? en dàt op het moment dat hij nog zeker was dat de onderhandelingen met de bisschop maar "klein bier" zouden zijn - en hij dus op het punt stond om een miljoen te incasseren .
Moest de bisschop dan ergens gaan inbreken of uitbreken om aan het paneel te geraken waarvoor hij een miljoen losgeld betaalde ?
Sorry, hoor, jongens, daar heb ik dus verdomd veel moeite mee ..... waarom al die risico's nemen met iets dat u boven alles aan het harte ligt ????
Dat hij zijn leven riskeerde om de RR te redden, daar ben ik inmiddels wel van overtuigd .

Willy

Gepost op 18-7-2002 om 19:46 Edit Post Reply With Quote
Vilain, de reden dat AG op deze manier de RR verborgen heeft te maken met het genie van het plegen vd perfekte misdaad. Immers, op deze manier kon hij voorkomen dat er eventuele sporen naar hem als dader zouden leiden.Stel dat hij het paneel bij zich hield.
Dit hield een enorm risico in, stel je voor dat iemand de RR bij hem thuis aantrof...trouwens als je DLG naleest heeft het op een bepaald moment niet veel gescholen of zijn dienstmeid had hem betrapt. Maar nog belangrijker : op die manier vermeed hij dat na het betalen vh losgeld het paneel terug ad bisschop diende te bezorgen...of nog erger, zoals justitie het wenste, de ruil handje-contantje diende te gebeuren.
Eens het losgeld betaald, had hij maar ad bisschop te melden waar deze het paneel kon terugnemen en was hij vd lastige karwei vanaf. Arsène kennende, zou het mij niet verwonderen dat hij daar ook nog een spelletje zou van gemaakt hebben, door bv eerst te verwijzen naar de "stille" hints in zijn brieven...misschien om dan zelf als superdetectieve op te proppen te komen om de cryptische verwijzingen te ontsluieren en als held de geschiedenis in te gaan. Vergeet niet dat er verkiezingen voor de deur stonden en dat AG kandidaat was...Nogal wat mensen zoeken het trouwens in het soort bergplaats dat bij de onthulling de nodige stof zou doen opwaaien, oolk al omwille van de symboliek (crypte van Laken, St Baafs, Tombe van Vigilius Aytta, recent stadhuis van Antwerpen...enz) maar volgens iAG is dit bij het haar getrokken en is de bergplaats helemaal niets bijzonders...ik wacht met spanning tot in october.

View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Vilain

Gepost op 19-7-2002 om 08:43 Edit Post Reply With Quote
theorieën

'tja, ik wacht dus ook met spanning tot in oktober he - met veel spanning ....

Arsène deed wel aan politiek, maar ik meen dat hij op geen enkele kieslijst stond in 1933-34 .
Hij ging van de stelling uit "dat men Hem moest vragen om zijn grote wijsheid en zijn grote verdiensten ....
Dat dit niet gebeurde heeft hem zeker gefrustreerd .....maar niettegenstaande dat bleef hij loyaal en werkte hij duchtig mee - met zijn fameuze voordracht o.a.- maar ook achter en voor de schermen : in "De Eendracht" en Het Werkmanshuis - en ook in de kiespol Dendermonde .
Hij was te fier om zelf te bedelen om een plaats op de kieslijsten . Men moest hem uitkiezen - en dat zou misschien wel gelukt zijn, moesten de mannen van de Cercle Katholique hem niet als gevaarlijk hebben beschouwd omwille van zijn zogezegde communistische sympathieën ... (Cardijn was in hun ogen bv ook communist he ....)

paljas

Gepost op 19-7-2002 om 09:34 Edit Post Reply With Quote
Knap gevonden kommissar,

Reposer de...... idd in ww 52 geeft iag ons eens hint, misschien wel meer dan dat.

Inmetselen vergeet het! als je iets inmetseld is het altijd een bergplaats. En aangezien het geen echte bergplaats is, geloof ik er niet in.

Danny

Gepost op 19-7-2002 om 10:33 Edit Post Reply With Quote
Akkoord...

Inmetselen is inderdaad een gevaarlijk iets, laat ik me dus beter uitdrukken : een lambrizering of een opening tussen twee binnenwanden.... In elk geval iets dat naderhand afgesloten werd, inderdaad is het heel waarschijnlijk dat het een timmerman was gezien het vochtige metselwerk schade zou kunnen veroorzaken.

Therapy?

Gepost op 19-7-2002 om 10:56 Edit Post Reply With Quote
Ik denk niet de de Bisschop in staat is om de RR te zien.
Het is gewoon een van de vele geruchten die de ronde doet, en waar sommige speurders in geloven.

Het zou wel de ultieme wraak geweest zijn natuurlijk de RR verstoppen on de het bed van HC. Maar dit was toch te gevaarlijk voor AG

Groeten T

Happy people have no Stories

Vilain

Gepost op 19-7-2002 om 13:21 Edit Post Reply With Quote
misschien ?

Lieve Arsène en Forumbevolkers,

Gelezen van de middag in het Parochieblad "Kerk en Leven" :
"De geschiedenis van het Bisdom Gent was nagenoeg de hele voorbije eeuw nauw verweven met het gebouwencomplex aan de Reep 1 Gent, algemeen gekend als het Grootseminarie. Opgericht in de 20e eeuw bood het vanaf 1926 onderdak aan de seminaristenopleiding, later werd het ook de locatie voor tal wat andere opleidingen en diensten die in het bisschopshuis geen plaats vonden . Daarnaast werden er ook in de loop der jaren enkele diensten van de Provincie Oost-Vl. -eigenaar van de gebouwen - gehuisvest ....." Kortom al deze diensten verhuizen daar nu ....

en nu komt het ! Geef acht Arsène en anderen !!! :

Bibliotheek Grootseminarie : De verhuis is volop aan de gang . De leeszaal en de burelen worden overgebracht naar de Kapittelstraat 2 (klein Bavo) .... Totdaar deze info .

Arsène straks moet g'U nog haasten ... veronderstel dat het die bibliotheek is ....

Albert I

Gepost op 19-7-2002 om 15:20 Edit Post Reply With Quote
Knap lieve Vilain,

Maar aangezien ik dit weekend niet weg kan uit brussel kan ik er niet gaan kijken.

Misschien andere speurders die zich geroepen voelen.

Albert 1 Koning Der Belgen Rechtvaardige Rechter

L union fait la Force

Der Kommissar

Gepost op 19-7-2002 om 16:34 Edit Post Reply With Quote
Ik denk niet dat men te veel aan fantastische , esoterische, gecijferde e.d. aanwijzingen of "boodschappen" moet denken i.v.m. de bergplaats. G heeft alleen van een goede gelegenheid kunnen gebruik maken, een gelegenheid om de RR onder te brengen zonder dat naar hem zou kunnen verwijzen. Hij heeft immers geïmproviseerd. De bergplaats is inderdaad geniaal in eenvoud. Dat men de RR noch niet gevonden heeft is omdat men een bergplaats zoekt. Maar dat is het niet. B.v. waar verstopt men best een boek ? Tussen andere boeken, natuurlijk... (gewoon een voorbeeld).
Nu is er wel een kans dat G (op het ogenblik van het verbergen, dus tussen midden en eind april 1934) zo zeker van zijn stuk was dat hij misschien wèl een rustplaats heeft kunnen kiezen dat het Bisdom in de verlegenheid kon brengen. Hij had ook zin voor humor. En misschien ook wat wraak. Dat kan dan zijn : in een beursgebouw (de zaak ging immers om verspeeld geld op de beurs), bij de vrijmetselaars of de liberalen of nog onder het bed van VdG of Coppieters !
Dit zijn maar "domme" voorbeelden die natuurlijk niet verklaren hoe G daar ongezien (b.v. onder het bed van de Bischop) zou kunnen geraakt zijn !
Maar waar het is blijkt uit WW52.
Der Kommissar

Albert I

Gepost op 19-7-2002 om 16:58 Edit Post Reply With Quote
Ik weet niet dat de ze in Gent gaan "berusten" Kommissar.
Hoewel hij natuurlijk heel vaak daar moest zijn. Ik zou misschien mat de verklaring van Jeanne op het forum meer rekening houden. Maar 1 oktober is nog veraf he. We kunnen hier nog een hele tijd er een boompje over opzetten.

Albert I Koning Der Belgen rechtvaardige Rechter

L union fait la Force

jacques

Gepost op 19-7-2002 om 18:10 Edit Post Reply With Quote
ingemetseld

Ik zou dat metselen toch niet zo rap buiten beschouwing laten. In ww 70 bevestigt arsene dat er moet opgebroken worden. Hij zegt natuurlijk niet wat moet opengebroken worden. Wat te denken van die gedenkstenen die je aantreft in veel openbare gebouwen - je weet wel met de namen van burgemeester, schepenen en andere hoogwaardigheidsbekleders die ervoor gezorgd hebben dat dit gebouw of dit project gerealiseerd werd - Veronderstel nu: AG heeft weet van een gebouw - misschien heeft hij zelf meegewerkt aan de realisatie - waar zo'n plaat in een muur gemetseld wordt. Hij schuift de rr, weliswaar goed verpakt, in de spouw en een paar dagen later komen de metsers de zaak dichten en verbergen zo het kunstwerk zonder dat ze het zelf weten. In dit geval moet er toch opengebroken worden - ww70 - en is er sprake van inmetselen - E.A. Poe -
Dit is een bedenking die ik maak om aan te tonen dat je toch niet zomaar zaken kunt gaan uitsluiten.

J=Ans

Gepost op 20-7-2002 om 01:33 Edit Post Reply With Quote
Deze discussie is wel rijk aan informatie en hypothesen. Mag ik er ook eentje tussengooien?

Tot nu toe had iedereen het steeds over "de bergplaats". Is iedereen er even zeker over dat de bergplaats die iAG ons zal mededelen ook de bergplaats was van 1934?

Of hebben we te doen met een subtiel verschil tussen de termen "bergplaats" en "vindplaats" ? Was/is de echte bergplaats van 1934 te compromitterend?

Zou dit de geheimzinnigheid kunnen verklaren waarin de auteurs van deze site zichzelf (door hun blijvende anonimiteit, ook na october) gehuld hebben?

Is het echte schandaal dan nog veel groter dan wat men ons wil laten geloven?

Is dit dus allemaal manipulatie? En zullen de RR in oktober bovengehaald worden op hun vindplaats en niet op hun bergplaats?

Allemaal vragen...

Arsène, doe eens een verklaring op erewoord hieromtrent... De AG van 1934 was ook al gesteld op "vertrouwen in het woord van"...

Ik ben benieuwd;

Bom

Gepost op 20-7-2002 om 23:31 Edit Post Reply With Quote

Hypothèse : La grande manipulation

Imaginons...

@ Les JI ont effectivement été retrouvés . En 34 / 35 ou plus tard . A
Wetteren , à saint Bavon ou ailleurs . Quelqu'un , probablement du milieu
ecclésiastique , a parlé .
Les "autorités " se retrouvent en possession du panneau mais impossible de le rendre au
jour : les explications seraient genantes et les journalistes s'en
donneraient à coeur joie . Il faut attendre...On place les Juges en un lieu
discret , probablement lié a l' eglise ou alors dans une collection
particulière ou une réserve de musée . D'autres diraient la famille
royale...
Peut-être même les Juges bougent-ils de place au cours des années .( Paris )
L'épisode de 38 et de Spaak ,
les bruits concernant le retour des Juges ( Capart,Valère G etc) sont le
reflet que " certains " savaient ...

Fin du siècle . TOUS les protagonistes sont morts , la notion de scandale a
changé . Que pèse un vol " entre cathos " qui plus est commis en 1934 , à
l'heure de l'affaire Dutroux et de la Marche Blanche ?

Les temps sont venus . Les "autorités" n'en aimeraient pas moins éviter le
plus possible les questions genantes . Notamment qu'elles ont caché que les
Juges étaient en leur possession ... D'où cette idée : l'affaire sera
révelée par un ANONYME . Pas moyen de monter plus haut ! Et si l'anonyme
dit des choses trop genantes , ou s' approchant trop de la vérité, on pourra toujours dire que c'est faux
, tout simplement : en effet pourquoi tenir compte des propos d'un
anonyme ?
( variante du " on ne discute pas avec des gangsters " de Jeanson )

Mais cet anonyme insistera sur le fait que les Juges n'ont PAS bougé de
place depuis 34...dédouanant ainsi les autorités !
Bref : l'assurance parfaite que l'affaire sera "bouclée" et qu'il n'y aura
qu' UN SEUL canal d'informations , canal sous contrôle .

Mais il faut scénariser tout cà .

Les autorités font appel à un groupe de confiance connaissant bien l'affaire
et concluent un deal : Vous dites ce qu'on vous dit de dire ( entres autres
: les juges n'ont pas bougé de place depuis 34 ) et vous , vous tirez tous
les bénéfices liés à la médiatisation ( livre, émissions tv,articles
exclusifs dans les journaux , etc etc ) . Affaire conclue .

2001 ou 2002 : On PLACE les JI dans une cachette qui passera pour être celle
choisie par Goedertier en 34 , et qui fut peut-être celle-là d'ailleurs, et
on attend le grand jour de la " réapparition " des Juges...et peut-être de
la sortie du bouquin .

DUA2 N'A RIEN TROUVÉ ! Tuyauté par les autorités, il a reconstruit
l'histoire à l'envers : ce n'est pas les dessins qui l'ont conduit à la
bergplaats mais la connaissance de celle-ci qui lui a fait comprendre les
dessins ...Les pièces " manquantes" ou non du dossier n'ont pas été perdues
pour tout le monde et Dua2 est effectivement mis au courant de tous les
détails.Il va prendre son temps , chercher la doc , batir un scénario
destiné à la publication des pièces du dossier sur son site .

Octobre 2002 : les juges réapparaissent . Joie .

Je répète : ce n'est qu'une hypothèse parmi des dizaines d'autres, mais il faut penser à TOUT , et donc même à cà.

Trust no one

Bom

Der Kommissar

Gepost op 21-7-2002 om 10:01 Edit Post Reply With Quote
Lijkt me wel een stripverhaalscenario !
Der K

<<  1    2  >>