De Rechtvaardige Rechters
Nooit
Niet aangemeld [Aanmelden - Registreren]

Printbare Versie | Zend naar een Vriend
Inschrijven | Toevoegen aan Favorieten
Auteur: Onderwerp: Tekeningen
Der Kommissar

Gepost op 9-4-2002 om 19:33 Edit Post Reply With Quote
Tekeningen

Nadat we onze "witte deur" hebben gevonden, of beter de afmetingen ervan (zie Forum II), is het misschien nuttig naar de andere schetsjes te kijken. Die twee gaan duidelijk samen. Het zijn twee zichten van hetzelfde. Er zijn 4 draaiende elementen, verder 4 compleet dezelfde elementen (van 103 x 53) en drie andere die ook uit twee zulke elementen kunnen vervaardigd worden.
Dit geeft dus zes dezelfde elementen, volledig of gedeeltelijk gebruikt. Er zijn ook "topjes" op de draaiende elementen.
Het is geen trap...
Maar wat is het ?
Der Kommissar

View User's Profile View All Posts By User U2U Member
Justin

Gepost op 9-4-2002 om 19:48 Edit Post Reply With Quote
Beste Kommissar, moeten die boogjes draaiende elementen voorstellen?

Justin

View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
Heeroom

Gepost op 10-4-2002 om 11:01 Edit Post Reply With Quote
Herr Kommissar,
U praat over 'topjes' op de schetsen. Volgens van Dale is een 'topje' een dun, elastisch damestruitje zonder schouderbandjes.
Bedoelt U misschien 'tjoepkes' ?

Heeroom

[Veranderd op 10-4-2002 door Heeroom]

Der Kommissar

Gepost op 13-4-2002 om 10:17 Edit Post Reply With Quote
Tekeningen

Ik neem een schilderij van u graag aan, Willy ! B.v. de Engelen van het Lam Gods. Laten we ons opsluiten in St-Baafs (in een bichtstoel) : ik heb in een dik boek gelezen hoe men...
Even serieus nu : de twee schetsen (rechts en onder) zijn wel degelijk twee zichten van hetzelfde. Teken ze precies over en legt de laatste schets juist onder de rechtse en alles komt overeen. Beide schetsen hebben een breedte van ca 200 gevormd door twee elementen van ca 100.
Eerste schets: U heeft 103 + 53 + 27 = 183. Maar er is een stukje onder dat verder gaat. De totale lengte heeft G onder geschreven : 105. Men zit dus met een stuk van 103 en een van 105.
Neem nu de laatste schets. Die wordt eerst gevormd door vier stukken van 25, genummerd 1, 2, 3 en 4. En 4 X 25 = 100. Er moeten er 4 zijn; inderdaad A x 4 schrijft G. Dan komen er weer 4 elementen van 25 (4 x 25 = 100). Het moet inderdaad B x 4 zijn. Ze werden genummerd 1, 2, 3 maar 4 staat "lager". Noteer de boogjes. Alle elementen met boogje hebben ook een "knopje" op de andere tekening.
Noteer verder dat de eerste schets uit 3 elementen van 53 x 103 bestaat. Maar er zijn er nog. Een is ernaast, alleen met 53 weergeven. Maar de "hoogte" is ook 103. En de resterende drie kleinere elementen kan men ook maken uit twee panelen van 53 x103. Dat uiterst rechts is er zo een in twee gedeeld. De twee onderste zijn ook 53 breed maar van een verschillende hoogte, ook door zo'n paneel in twee te delen. Men heeft dus 6 panelen nodig (C x 6) om dit te maken.
Dat de eerste schets iets breeder is (103 + 105) heeft wellicht te maken met de dikte van het materiaal.
Ha, Willy, een schilderij van Antoon Van Dijck zou ook goed passen in mijn salon !
Groetjes en proficiat voor je web-site !
Der Kommissar

Therapy?

Gepost op 13-4-2002 om 11:23 Edit Post Reply With Quote
Inderdaad Kommissar,

C X6

Hij heeft hievoor 6 panelen nodig gehad. 4 ervan heeft hij heel kunnen laten. De andere heeft hij verzaagd om de hele construktie te laten kloppen. bv de laatste van die C is 27 X103 op 27 X56
vormt samen een paneel van 53 op 103.

Maar ik heb een vraagje 27X2 = 54??? de panelen waren maar 53 breed. Mijn theorie is dat ze iets breder dan 53 zijn bv 53.5 en dat hij daarmee aan 26 en een sik zat. Daarom schreef hij 27 of zie ik hier ergens iets over het hoofd.
Wat is jou uitleg op de rondjes in die 27X103 en 27X56??

Groeten T

Der Kommissar

Gepost op 13-4-2002 om 13:10 Edit Post Reply With Quote
De tekeningen

Inderdaad, soms was hij wat krap. Maar men moet niet vergeten dat dit maar een kladpapiertje was voor eigen gebruik. Uit zijn rekeningen ziet men dat hij soms van alles probeerde om te doen kloppen. Ook op de rechtste tekeningen zijn er dus 3 panelen van 103 x 53; maar het onderste is blijkbaar aangeduid als 53.5 als ik goed kan lezen.
Der Kommissar

J_Ans

Gepost op 13-4-2002 om 15:50 Edit Post Reply With Quote
De beste uitleg voor het versnijdingsplan vindt je eigenlijk bij Chris Noppe. De schets rechts midden en links onderaan, stellen zeker niet hetzelfde voor. De bolletjes in de twee panelen in de rechterschets betekenen gewoon dat onderaan Goedertier wat tekort kwam, en dat hij dat recupereerde bovenaan rechts. Kortom De strook van 27*103 rechts bovenaan gebruikt hij gewoon om het stuk onderaan rechts dat buiten de 183cm limiet valt aan te vullen (daarvan heeft hij 27*53 nodig); hij heeft dus zelfs nog een overschotje. Hij heeft dat aangeduid met een bolletje. Simpeler kan toch niet?
Verder blijft het interessant waarom AG zo zuinig wilde omspringen met het beschikbare materiaal. Ofwel was het heel duur, ofwel had hij het gewoon ter beschikking en wou hij geen latere verdachtmakingen op zich halen door een stof voor de verpakking te gaan kopen, die later zou aangetroffen worden bij het paneel. Hij wilde zeker geen sporen nalaten.
Kommissar, ga ook eens kijken naar mijn ontwerp van verpakking op de RR-resources site, en bekijk zeker ook de scan van Danny van de schets van Goedertier, die is van zo'n prima kwaliteit dat je alle maataanduidingen waarover je nog twijfelt duidelijk kan zien.
Ik ben verder bereid op ALLE cijfers die in de schets van AG voorkomen te antwoorden in het kader van mijn ontwerp verpakking. Ze kloppen immers allemaal.
Onthoud dus ook dat Goedertier iets wou maken dat bestaat uit 4 keer delen A en B, en 6 keer deel C. Dat hij daarvoor beschikking had over een rol materiaal van 183cm breed en minstens 3.60m lang. De lengte van 3.60m blijkt trouwens uit zijn optelling 2+1.59=3.60.

J_Ans

Gepost op 14-4-2002 om 21:04 Edit Post Reply With Quote
Ga naar tekeningen compilatie

Gelieve alle verder postings ivm. tekeningen te doen onder "tekeningen compilatie" aub. Met de knop BEANTWOORDEN.