De Rechtvaardige Rechters
Nooit
Niet aangemeld [Aanmelden - Registreren]

Printbare Versie | Zend naar een Vriend
Inschrijven | Toevoegen aan Favorieten
Auteur: Onderwerp: Oudenaarde
Willy

Gepost op 24-8-2002 om 19:32 Edit Post Reply With Quote
Oudenaarde

Heb een anonieme tip binnengekregen die mij niet direct iets zegt maar misschien laat het bij iemand anders een belletje rinkelen ?
Met de letters Arsène Goedertier en Dua kan je "Oudenaarde register E" vormen...
Zijn er aanwijzingen dat AG destijds in Oudenaarde kwam ?

View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
jané

Gepost op 24-8-2002 om 21:15 Edit Post Reply With Quote
Anagrams

Sorry Willy,
maar met anagrams kan je (als je lang genoeg zoekt) alle kanten uit. Echt waar! Bijvoorbeeld:
Nachtergaele = Echt naar Geel
Willy Nachtergaele = Clearly white angel
= well relying a cheat
= we change litterally
= gate wall in lechery
en nu de mooiste:
Nachtergaele-Den Tandt Zulte :
= Late neglected hunted Tarzan
= Zeta and the reluctant legend

...zelden 'n naam gezien waar je zoveel anagrams mee kan maken.
maw volgens mij kan je overal iets van maken...
nog een vb:
als je de afstand tussen het huis van Arsene in Wetteren en het dichtstbijzijnde frietkot vermenigvuldigt met de vierkantswortel van de lengte van het albertkanaal; en dat vermenigvuldigt met de hoogte van de toren van St Baafs maal honderd, kom je exact uit op de afstand tussen het stadhuis van Gent en dat van Kinshasa op 1 oktober 2002! Moeten we nu allemaal naar Zaire om opzoekingen te gaan doen? Ik weet het niet....
ik wil maar zeggen: wees krities tegen alle mogelijk anagrams, toevallige overeenkomsten etc.

View User's Profile View All Posts By User U2U Member
Willy

Gepost op 24-8-2002 om 22:13 Edit Post Reply With Quote
Tja, ik denk dat je gelijk hebt, maar ik wou toch niets aan het toeval overlaten Jané...toch bedankt voor de moeite !
View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
J_Ans

Gepost op 24-8-2002 om 23:33 Edit Post Reply With Quote
Jané,
Hoe doe je dat zo rap. Ben je een beroepskwisser, of heb je daar software voor. Ik vind het in elk geval knap wat jij uit woorden haalt.

View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
juliensart

Gepost op 25-8-2002 om 06:52 Edit Post Reply With Quote
De anonieme tip bij Willy kwam misschien van Jané?
Grapje

jané

Gepost op 26-8-2002 om 21:11 Edit Post Reply With Quote
anagrams

Die anonieme tip kwam zeker niet van mij. En neen, ik ben geen beroepskwisser. Je kan heel gemakkelijk software van het internet halen om anagrams te maken/decoderen. Kies een zoekmachine Vb Google en zoek op "anagram" in de eerste 10 hits vind je al enkele interessante. Wel meestal in t Engels. Hoewel er ook Nederlandstalige zijn.
Allee, nog een mooie: "Aarde roestige deuren". of "deserteur groeide aan" of "Degradee souterraine" of "deteriora dangereuse" of "nauseate dog derriere" of "eager eduardo steiner" dit zijn allemaal anagrams van "Arsene Goedertier Dua".
En nu stop ik: beloofd!

View User's Profile View All Posts By User U2U Member
juliensart

Gepost op 27-8-2002 om 05:06 Edit Post Reply With Quote
Wreed boeiend en interessant. Ik zal mij na de oktoberevenementen eens in anagrams verdiepen.
In alle geval heb jij ons duidelijk gemaakt dat we met anagrams geen rekening moeten houden wat het DUA-misterie betreft. Zou er via Google een RR-oplossing te vinden zijn? ;-)