De Rechtvaardige Rechters
Nooit
Niet aangemeld [Aanmelden - Registreren]

Printbare Versie | Zend naar een Vriend
Inschrijven | Toevoegen aan Favorieten
Auteur: Onderwerp: schets gevonden bij Arsène Goedertier
juliensart

Gepost op 15-9-2002 om 09:00 Edit Post Reply With Quote
schets gevonden bij Arsène Goedertier

Op de chat wordt beweerd dat er op de achtergrond details zijn weggelaten.

Aan jullie om het eens (achter)grondig te onderzoeken.
Scan uit "De Rechtvaardige Rechters gestolen" van K. Mortier en N. Kerckhaert 1968
2x vergroot en wat kontrastrijker gemaakt zonder de grijswaarden volledig weg te drukken.

Maintenant, je sais, je sais qu on ne sait jamais.
(naar de juliensart/dua-site)

View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Vilain

Gepost op 15-9-2002 om 10:11 Edit Post Reply With Quote
tekening

zie je wel se, naast dat spul met de 82 (82,die door de kenners als cijfer voor de bergplaats wordt beschouwd), staat nog eens hetzelfde formaat, en die twee zijn bovenaan verbonden !!!!

Dat mis ik oa op wat Yoda in zijn samenvatting zette en in wat de meeste makers van de constructies dus blijkbaar ook hebben genegeerd - misschien omdat ze de tekning niet zo duidelijk hadden als nu te zien . De tekeningen staan idd duidelijker in de uitgave van 68 .

View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
juliensart

Gepost op 15-9-2002 om 13:43 Edit Post Reply With Quote
detail 82 voor Vilain

Maintenant, je sais, je sais qu on ne sait jamais.
(naar de juliensart/dua-site)

View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Vilain

Gepost op 15-9-2002 om 18:12 Edit Post Reply With Quote
détail tekening

Dank je wel !
woesje

Gepost op 28-9-2002 om 22:24 Edit Post Reply With Quote
schets

is het niet verdacht dat op de bewuste schets nergens de maten van het paneel zelf staan vermeld, buiten die onduidelijke 55,5 dat evengoed 53,5 kan zijn, en die schets die zou slaan op een paneel waaruit de onderdelen voor de zogenaamde "witte deuren " uit te vervaardigen, als men al die maten opteld
komt men tot afmetingen waarvan men nu (toen?) geen enkel houten plaat kan krijgen in de handel ofwel misschien, ik ben er al een tijdje naar op zoek (adres graag), zou de echte schets tot betrekking van bergplaats misschien in iemand zijn binnenzak terecht gekomen zijn (degene die de schuif doorzocht heeft), of heeft AG zulke construktie bedacht om de werkelijke dieven te misleiden ( gezien met Priem toen hij een paneel kwam afleveren bij zijn schoonbroer in Dendermonde)

View User's Profile View All Posts By User U2U Member
Bing

Gepost op 29-9-2002 om 19:49 Edit Post Reply With Quote
De schets:antwoorden en vragen

Hallo,
Voor wat het waard is even onze (van mijn zoon en mij) interpretatie van de tekening:
Wat betreft het deel links onder: Het lijkt of Arsene eerst is beginnen tekenen op een grotere schaal (2 maal groter) maar daarna is overgeschakeld op de uiteindelijke schaal.
Let ook op de waarden 25 die gelden voor de oorspronkelijke tekening (*2), maar die foutief zijn voor de huidige.
Belangrijk op de tekening is de schets met Ax4 en 4xB. Deze geeft weer hoe de stukken uiteindelijk komen te zitten. Stuk A komt haaks op stuk B te staan. Over draaipunten of een kader wordt niets getoond.
Enkele vreemde dingen: Er wordt geschreven Cx6. Maar op de tekening kom ik slechts tot 5 stukken C van 103 x 53. Vanwaar komt het 6de stuk?
Er staat een aftrekking: 2,06-1,59=0,43. Maar dat klopt niet...
Hoe past het stuk van 0,27x103 in de constructie?
Blijkbaar hebben alle onderdelen dezelfde dikte.Over deze dikte kan ik niets terugvinden op de schetsen.
De fameuze afronding van de stukken A: Aan deze afrondingen is weinig zorg besteed in de schets.alsof ze niet heel belangrijk zijn. Ze wordt technisch niet gespecifieerd:Geen straal, geen center.
Hoe de stukken A en B met mekaar verbonden worden is onduidelijk. Door toedoen (pun intended) van C misschien?

Nog ff verder zoeken...