De Rechtvaardige Rechters
Nooit
Niet aangemeld [Aanmelden - Registreren]

Printbare Versie | Zend naar een Vriend
Inschrijven | Toevoegen aan Favorieten
Auteur: Onderwerp: Humo 17/09
JoDC73

Gepost op 16-9-2002 om 17:11 Edit Post Reply With Quote
Humo 17/09

Morgen staat er een en ander over de site te lezen in HUMO.
Dat wordt weer pieken!
Naarmate we 1/10 naderen zullen we er maar proberen gewend aan te geraken zekers?...

View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
Mathias

Gepost op 16-9-2002 om 20:07 Edit Post Reply With Quote
De Rechtvaardige Rechters

In de nacht van 10 op 11 april 1934 werden twee panelen van het Lam Gods uit de Gentse Sint-Baafskathedraal gestolen. Eén paneel vond men meteen terug, het andere - ’De Rechtvaardige Rechters’ - bleef tot op vandaag onvindbaar. Bleef, let wel, want de grootste kunstroof aller tijden staat op het punt opgehelderd te worden. Wie al eens een krant ter hand neemt, heeft ongetwijfeld vernomen dat een anonieme bron, die zichzelf Arsène Goedertier noemt - naar de Wetterse wisselagent-koster die de panelen gestolen heeft - op 1 oktober zal onthullen waar ’De Rechtvaardige Rechters’ zich bevinden. Arsène bestudeerde de dertien afpersingsbrieven die de echte Arsène aan de bisschop van Gent stuurde en vond er een verwijzing in naar de bergplaats van het paneel. Op zijn site, 1934-2002: Het Lam Gods en De Rechtvaardige Rechters, geeft hij met mondjesmaat tips vrij. Nu vragen we u: zou Humo Humo zijn als wij niet allang wisten wie de anonieme Arsène is? Wel? Binnenkort dus meer in Humo...
View User's Profile View All Posts By User U2U Member
annette

Gepost op 17-9-2002 om 10:54 Edit Post Reply With Quote
Mathias, ik heb wellicht weinig speurderskwaliteiten, ik zou hoegenaamd niet weten welke journalist van Humo zich kan verschuilen achter Arsene, en ik lees al 30 jaar Humo...
Ik ben snipverkouden, misschien is dat een excuus?

Kristof-185

Gepost op 17-9-2002 om 11:15 Edit Post Reply With Quote
Waarschijnlijk is dat een artikel van pdw (hier bekend als 'vic'). Gezien zijn sceptische houding tegenover de zaak, verwacht ik niet dat het een constructief artikel wordt.
View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Mathias

Gepost op 17-9-2002 om 11:18 Edit Post Reply With Quote
Dit is gewoon een kopie van wat je vandaag kan lezen in Humo onder "linke boel". Meer hoef je er niet achter te zoeken.
ALie

Gepost op 17-9-2002 om 13:00 Edit Post Reply With Quote
quote:
Origineel geplaatst door Kristof-185
Waarschijnlijk is dat een artikel van pdw (hier bekend als 'vic'). Gezien zijn sceptische houding tegenover de zaak, verwacht ik niet dat het een constructief artikel wordt.

Lees het toch maar, Kristof-185, al is het alleen maar om te bewijzen dat jouw scepticisme kleiner is dan dat van Humo.

We worden allemaal als originelen geboren, maar de meesten van ons sterven als copieën.

annette

Gepost op 17-9-2002 om 13:06 Edit Post Reply With Quote
pfff, nog wel dat jullie linke boel aanhalen, anders had ik er nog over gekeken! Ik hoop echt dat Humo iets publiceert over de RR, lang geleden dat daar nog een artikel over verschenen is.
Kristof-185

Gepost op 17-9-2002 om 13:07 Edit Post Reply With Quote
Ik ga vanavond nog naar de krantenwinkel (dan kan ik ineens ook De Morgen meenemen).
Ik ben curieus.

View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
annette

Gepost op 17-9-2002 om 13:11 Edit Post Reply With Quote
dat artikeltje in Humo is ongeveer hetzelfde als wat Mathias geschreven heeft... en ik heb De Morgen in handen gehad en zag daar in de gauwte niks instaan over de RR.
Mathias

Gepost op 17-9-2002 om 13:17 Edit Post Reply With Quote
De Morgen

Niets??? De Morgen is verdorie verslaafd aan de site.
Er stond vandaag een kort stukje op p1 en de rest staat denk ik op p6.

annette

Gepost op 17-9-2002 om 13:21 Edit Post Reply With Quote
Ik heb het artikel van zaterdag gelezen en dat heeft mijn belangstelling gewerkt. Vandaag schrijven ze wellicht over die DVD zeker?
patte

Gepost op 17-9-2002 om 13:27 Edit Post Reply With Quote
Ook een interview met Iag !!!

Cui Bono

Vilain

Gepost op 17-9-2002 om 13:46 Edit Post Reply With Quote
De Morgen en Humo

artikel in De Morgen is zéér boeiend -idd blz 1 en 6 en vandaag !

Dat van Humo wordt het ook wacht tot volgende week en - helemààl niet destructief denk ik . Dus ....