De Rechtvaardige Rechters
Nooit
Niet aangemeld [Aanmelden - Registreren]

Printbare Versie | Zend naar een Vriend
Inschrijven | Toevoegen aan Favorieten
Auteur: Onderwerp: cinema
Low_E

Gepost op 17-9-2002 om 17:32 Edit Post Reply With Quote
cinema

waarom heel diene cinéma? waarom kan je gewoon niet zelf vertellen waar dat paneel zich bevind? Volgens mij is het hier alleen maar de zoveelste poging om interressant te doen. Ik geloof zelf niet dat het paneel teruggevonden zal worden.
Mocht het wél teruggevonden worden zal ik de eerste zijn om mijn verontschuldigingen aan te bieden én blij zijn omdat een stukske Vlaams erfgoed terug terecht is. Maar ik geloof er niet in. Goedkope manier om de aandacht ter trekken en bovendien eindeloos overbodig.
Mocht iemand écht de bergplaats kennen en deze aan de instanties doorgeven, dan zou deze persoon trouwens toch al serieus in de belangstelling komen.
Het big brother-tijdperk: "look at me, i'm in the media and therefor important"
"We sulle sien"
ps; eens benieuwd of deze thread blijft staan en wat de reacties zijn.
for any hate-mails: ludodg@removethis.hotmail.com

View User's Profile View All Posts By User U2U Member
lumi

Gepost op 17-9-2002 om 17:42 Edit Post Reply With Quote
Ik ben er quasi zekers van dat uw berichtje zal blijven staan, en voor de rest lijkt uw reactie heel normaal.
Een gezonde dosis achterdocht me dunkt...

Met de herfst in het land wordt het nog zo plezant.

View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
hverseld

Gepost op 17-9-2002 om 18:07 Edit Post Reply With Quote
quote:
Origineel geplaatst door Low_E
waarom heel diene cinéma? waarom kan je gewoon niet zelf vertellen waar dat paneel zich bevind? Volgens mij is het hier alleen maar de zoveelste poging om interressant te doen. Ik geloof zelf niet dat het paneel teruggevonden zal worden.
Mocht het wél teruggevonden worden zal ik de eerste zijn om mijn verontschuldigingen aan te bieden én blij zijn omdat een stukske Vlaams erfgoed terug terecht is. Maar ik geloof er niet in. Goedkope manier om de aandacht ter trekken en bovendien eindeloos overbodig.
Mocht iemand écht de bergplaats kennen en deze aan de instanties doorgeven, dan zou deze persoon trouwens toch al serieus in de belangstelling komen.
"We sulle sien"

hverseld

Gepost op 17-9-2002 om 18:09 Edit Post Reply With Quote
quote:
Origineel geplaatst door hverseld
quote:
Origineel geplaatst door Low_E
"We sulle sien"
Als je tegen mensen zegt dat de melkweg miljarden sterren bevat, geloven ze je. Als je zegt dat een stoel nog nat is van het verven, moeten ze hem aanraken om te zien of het wel waar is. En t-emails, daar doen we niet aan mee!

Low_E

Gepost op 18-9-2002 om 07:09 Edit Post Reply With Quote
Wat zijn t-emails?
zulma

Gepost op 18-9-2002 om 08:32 Edit Post Reply With Quote
Je moet het niet te ernstig opnemen Low-E.Heel die zaak is opgezet om reclame te maken:Er is de uitgave van een DVD.En misschien in october een boek of zo ?
Maar je kan natuurlijk meedoen voor de lol.
Ikzelf ben van de streek en heb al heel veel bijgeleerd over de verdwijning van de panelen.Waarvoor dank.
Al die tekeningen, en drukken hier en daar(op het oog van Arséne)is natuurlijk wel spannend.
Ik heb eens op zijn mond gedrukt,ik dacht misschien lost hij wel iets...

Danny

Gepost op 18-9-2002 om 10:26 Edit Post Reply With Quote
Niet ernstig nemen ????
Je gaat me toch niet vertellen dat ik meer dan 15 maanden elke dag zowat 5 uur zo maar heb zitten puzzelen en nadenken, en al de jaren voordien de boeken en het lezen was ook om te lachen ?
Ik kan je verzekeren dat dit geen spelletje is, dat het niets te maken heeft met de productie van de DVD noch met een boek dat zou uitkomen.
Samen met mij zijn er nu minstens 8, die na afloop van de voorstelling in Sint Baafs gisteren, op het terras van de Bridge zaten, die dat kunnen bevestigen denk ik.

Weten dat we weten wat we weten en dat we niet weten wat we niet weten, dat is ware kennis.

Mathias

Gepost op 18-9-2002 om 10:34 Edit Post Reply With Quote
Danny

Hoe was het gisteren op de voorstelling?
Zijn er nog nieuwe zaken aan het licht gekomen?

ALie

Gepost op 18-9-2002 om 10:50 Edit Post Reply With Quote
quote:
Origineel geplaatst door Danny
Niet ernstig nemen ????
Ik kan je verzekeren dat dit geen spelletje is, dat het niets te maken heeft met de productie van de DVD noch met een boek dat zou uitkomen.
Samen met mij zijn er nu minstens 8, die na afloop van de voorstelling in Sint Baafs gisteren, op het terras van de Bridge zaten, die dat kunnen bevestigen denk ik.

Ook ik zat op dat terras in Gent met een lekkere kriek en zeer interessant gezelschap.
De zoektocht naar het verdwenen paneel van Het Lam Gods is geen spelletje.
Deze site is geen reclamestunt.
Iedereen die zich geroepen voelt om het mysterie rond de diefstal van de Rechtvaardige Rechters op te lossen is van harte welkom.
Alle sceptici worden verzocht ergens anders hun heil te zoeken.

We worden allemaal als originelen geboren, maar de meesten van ons sterven als copieën.

1934

Gepost op 18-9-2002 om 12:22 Edit Post Reply With Quote
Groot gelijk Danny en Alie ! Het is heel gemakkelijk te beweren dat dit een spel is, een reclamestunt of ja, de zoveelste Belgenmop en ondertussen zelf niets lezen, onderzoeken of bijdragen ! De DVD en het boek hebben niets te maken met deze site en zelfs niets met het opsporen van de RR. De diefstal werd trouwens op de voorstelling gisteren amper vermeld (slechts één anekdotische zin bij de bespreking van dit paneel op de DVD).
Voor alle twijfelaars of toevallige "passanten": het paneel is echt weg ! En het is niet omdat het (nog) niet gevonden werd dat het van de aardbol verdwenen zou zijn.
Aan iAG en alle speurders: chapeau voor al het immense zoekwerk ! Waren er geen "familiale omstandigheden" geweest , k'was er gisteren zeker komen bijzitten op het terras na de presentatie! En voor alle criticasters: genoeg "spel"programma's elders, op diverse wat Yoep van t'Hek noemt "debielenkanalen" (sic) !

juliensart

Gepost op 18-9-2002 om 12:36 Edit Post Reply With Quote
Had het de bedoeling geweest van iAG om enkel in de belangstelling te komen dan had hij dat al lang kunnen doen.
Ergens in de komkommertijd het Laatste Nieuws en VTM laten komen en we spraken al niet meer over iAG.
Met de bergplaats zomaar naar de officiële instanties stappen heeft ook geen zin, zelf niet met een goede theorie en een boek lukt het niet.
Wat iAG voor ogen had met deze site was ons warm maken en voorbereiden zodat hij met de ruggesteun van heel wat forumleden en van de betere pers, de bergplaats kan bekendmaken.
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat eenmaal in oktober de officiële instanties gaan doen of hun neus bloedt.
En moesten de Rechtvaardige Rechters er nu echt niet liggen (1 % hé Danny) dan denk ik dat dit DUA-verhaal nog niet ten einde is en er gewoon door de echte geïnteresseerden
( oa de mensen die ik gisteren ontmoet heb)
SAMEN
verder
gezocht
wordt.

Maintenant, je sais, je sais qu on ne sait jamais.
(naar de juliensart/dua-site)

View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
laurence

Gepost op 18-9-2002 om 13:45 Edit Post Reply With Quote
cinema

Als "De Morgen" en "HUMO" de ware identiteit van iAG kennen en hem serieus nemen, of dat beweren ze toch, dan zal er wel iets van aan zijn. Als er in de pers al eens geen leugen worden vertelt, dan doen zij het.
Stel dat er niets van in huis komt, ik blijf van de partij. Een dikke knuffel voor iedereen die Arsène steunt.

Danny

Gepost op 18-9-2002 om 14:04 Edit Post Reply With Quote
Antwoord voor Marhias ...

Er is niets nieuws vertelt op dat terras, enkel dat het 4 oktober, 's avonds, zal bekend zijn maar wellicht hebben de officiële instanties dan al de nodige stappen gedaan opdat niemand van ons per ongeluk de subtiele verflaagjes (het waren er meerdere volgens de DVD) van het paneel zouden kunnen afschudden in onze onstuimigheid om het paneel aan het wachtende publiek te tonen ! Hehehehe, nee, niets nieuws eigenlijk !

Weten dat we weten wat we weten en dat we niet weten wat we niet weten, dat is ware kennis.

Kristof-185

Gepost op 18-9-2002 om 14:11 Edit Post Reply With Quote
Wat dus inhoudt, Danny, dat de officiële instanties op de hoogte worden gesteld voordat wij het weten. Alhoewel dit kunsthistorisch verantwoord is, doet het toch afbreuk aan deze site.

'Goh, zouden ze in de Boekentoren zitten?'
'Misschien wel, want er staat sinds 4 oktober een cameraploeg van de VRT voor de deur'

View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
sherlock

Gepost op 18-9-2002 om 14:15 Edit Post Reply With Quote
Een modem...een modem...mijn koninkrijk voor een modem.
Der Kommissar

Gepost op 18-9-2002 om 16:32 Edit Post Reply With Quote
Ik kan alleen maar ondersteunen wat Danny, Juliensart en ALie hier schrijven. En... als jullie nog eens aan een terras gaan zitten zal ik proberen er bij te zijn.
Allen met elkaar, dan vinden we de RR wel!
PS: iAG heeft ooit geschreven dat er wellicht een webcam op de bergplaats zal gericht zijn. Dat moet ook opvallen voor wie zijn ogen open doet... Hoe zit er daarmee ?

zulma

Gepost op 18-9-2002 om 16:56 Edit Post Reply With Quote
ALie, toch niet té veel gedronken, gisteren op het terras?
Dit is nu eenmaal een forum (=openbare plaats waar iedereen zijn mening kan en mag zeggen).
Er komen iedere dag meer mensen bij.Dus nog meer meningen.Sceptisch zijn kan ook opbouwend werken.

Modeste

Gepost op 18-9-2002 om 17:02 Edit Post Reply With Quote
Beste allemaal,

Gelet op mijn recente aansluiting op het forum heb ik mogelijks geen (of minder) recht van spreken.

Ik kan mij nochtans
volledig aansluiten bij alle believers, die hun tijd en energie in deze site steken en hebben gestoken.

Mensen die zich beperken tot eens vluchtig rondklikken op de site en eventjes scrollen door het forum om alles daarna af te doen als een platvloerse stunt, beseffen blijkbaar niet de draagwijdte van het nieuwe materiaal in verhouding tot hetgeen gedurende 68 jaar telkens herkauwd werd ....

Je mag mij in elk geval meerekenen als er ook na 4 oktober nog dient gezocht te worden....

Zelfs indien de bergplaats niet zou blijken te kloppen, is de tijd door allen (makers en bezoekers) gewijd aan deze site veel beter besteed dan uitgezakt voor de beeldbuis te zappen ...

Modeste

Danny

Gepost op 18-9-2002 om 18:09 Edit Post Reply With Quote
Kommissar,

Op het terras werd gisteren geopperd dat het de bedoeling is/was van een webcam te plaatsen. Dat zou een mooie oplossing zijn, maar er werd dadelijk bij gezegd dat het misschien onmogelijk is, hoe alles eraantoe zal gaan vanaf 4 october kan niet voorzien worden... (dixit terras bezoekers)

Marc

Gepost op 18-9-2002 om 18:24 Edit Post Reply With Quote
Voor Modeste:

Jij hebt hier evenveel recht van spreken als iedereen.
That's the spirit!
Welkom!

Kristof-185

Gepost op 18-9-2002 om 18:26 Edit Post Reply With Quote
Als er een webcam kan geplaatst worden, is het toch een behoorlijk openbare plaats (geen huizen van mevrouw iAG, privé vertrekken in het bisdom,..)

Allen naar het Pand! Of was het nu de boekentoren?

Jerry Springer

Gepost op 28-9-2002 om 11:07 Edit Post Reply With Quote
Als echte Gentenaar volg ik al jarenlang, zij het van op afstand, het gedoe rond de RR. Ik was dan ook verbijsterd te zien hoe lang en uitgebreid deze site al is, waarvoor mijn lofbetuigingen aan de bouwers.
Jammer echter de manier waarop bepaalde mensen, al dan niet insiders, reageren op andere mensen die blijkbaar meer sceptisisme aan de dag leggen. Blijkt van weinig volwassenheid in denken en doen, eigenschap die mijns insziens van het grootste belang is bij een degelijke speuractie als die naar de RR.
Mijn twijfels zijn hierdoor weer groter geworden, al hoop ik geen gelijk te hebben. Na wat er al allemaal beweerd en verschenen is over deze zaak kan je niemand met gezond verstand verwijten dat hij twijfelt aan de waarachtigheid van dit verhaal. Dat U jarenlang met deze zaak bent opgestaan en terug gaan slapen is geen garantie voor de geloofwaardigheid of beter gezegd de zekerheid dat U het bij het rechte einde heeft. Ik hoop nogmaals dat U het wel is.
Iedereen op dit forum zal wel geïnteresseerd zijn in de RR en vooral in de " bergplaats " van deze, niet iedereen heeft zoveel tijd als U om er naar te zoeken, dus misschien ook een beetje begrip daarvoor.
Doch wens ik U van harte veel succes.

Petrolleken

Gepost op 28-9-2002 om 16:32 Edit Post Reply With Quote
Geloof mij vrij... de webcam zal van de partij zijn !!!!!!!!!!!!!!!!