De Rechtvaardige Rechters
Nooit
Niet aangemeld [Aanmelden - Registreren]

Printbare Versie | Zend naar een Vriend
Inschrijven | Toevoegen aan Favorieten
Auteur: Onderwerp: zoveelste Wilde Gok
Puil

Gepost op 18-9-2002 om 13:41 Edit Post Reply With Quote
zoveelste Wilde Gok

kasteel(tje) Eetgoed in Serskamp/Wichelen ?
View User's Profile View All Posts By User U2U Member
Kobbe

Gepost op 26-9-2002 om 08:11 Edit Post Reply With Quote
Justitie paleis

Het zou kunnen gaan om een gigantische deur van één of ander justitiepaleis ... de deur zou in renovatie kunnen geweest zijn.
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
Danny

Gepost op 26-9-2002 om 08:24 Edit Post Reply With Quote
Ik kan toch maar moeilijk geloven dat een ex-koster die ondertussen wisselagent is, en weliswaar bouwkundig tekenen of wat ook doceert in een tekenakademie, dat die persoon zo een bekwaam schrijnwerker is dat ie een deur kan installeren/renoveren van bijvoorbeeld dat gerechtsgebouw. En indien hij die deur niet zelf maakte, hoe kan hij dan ongezien, midden in die deur dat paneel verborgen hebben ? Klinkt me iets te onmogelijk om het te geloven.
Laat je trouwens niet verblinden door die "deur" theorie dewelke op de site/forum geopperd wordt. Het was "iets als een deur" dat ooit nog ergens gezien was bij duivenkorven staat in dlg...

Weten dat we weten wat we weten en dat we niet weten wat we niet weten, dat is ware kennis.

Kobbe

Gepost op 26-9-2002 om 08:43 Edit Post Reply With Quote
Deur

Danny, ok, de deurtheorie is wat bij de oren getrokken ...

In het interview met Humo werd gezegd dat het slechts door het weghalen van enkele bouten (moeren) tevoorschijn komt. Dit kan niet zonder publieke aandacht ... er werd ook ergens geopperd dat je niet ongezien naar binnen kan ...

juliensart

Gepost op 26-9-2002 om 10:08 Edit Post Reply With Quote
en dat de RR te grijpen liggen en dat de bergplaats betreden wordt...

Maintenant, je sais, je sais qu on ne sait jamais.
(naar de juliensart/dua-site)

View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
1934

Gepost op 26-9-2002 om 10:43 Edit Post Reply With Quote
deurtheorie

De ganse "deurtheorie" gaat mi. niet op. Met de elementen van de schets kan je inderdaad een "deurachtig" iets maken, maar dat is daarom nog geen deur !

AG was zeker geen schrijnwerker die :
-ofwel in een bestaande deur voldoende materiaal kon wegnemen om de RR in de plaats steken
-ofwel in een nieuwe , in constructie zijnde deur het paneel kon verstoppen.

Dat hijzelf een complete deur zou hebben in elkaar geknutseld (en dan nog met recuperatiemateriaal) lijkt mij helemaal onmogelijk. Vergeet niet dat in 34 de deuren niet van hardboard of multiplex werden gemaakt .

De schetsen kunnen inderdaad een geheel zijn om de RR te camoufleren en te verstevigen voor transport alvorens ze in de bergplaats te "leggen".
Meer nog denk ik dat het een eenvoudig maar toch handig mechanisme is, dat op maat gemaakt en met draaiende elementen (zie der Kommissar) er moest voor zorgen dat het paneel in een smalle bergplaats kon worden geschoven , het op een bepaalde plaats kon worden neergelegd om vervolgens de "hulparmen" terug dicht te plooien en het toestel uit de bergplaats te verwijderen.

Danny

Gepost op 26-9-2002 om 11:16 Edit Post Reply With Quote
Het is volgens mij inderdaad ergens "ingeschoven". En meer nog, ik blijf bij die "repos", die overloop van een trap.
Het paneel is volgens mij verborgen een (monumentale ?) trap in een grotere (onderverdeelde ?) ruimte. De RR zitten in de vloer van die repos verscholen en men kan er slechts bij met behulp van een ladder. De zijkant van die repos dient men open te maken en dan kan men eenvoudig de smalle kant van de "deur" openklappen en de RR tevoorschijn halen.

Weten dat we weten wat we weten en dat we niet weten wat we niet weten, dat is ware kennis.

g

Gepost op 26-9-2002 om 11:34 Edit Post Reply With Quote
klinkt goed!!!,
ladder zou reden kunnen zijn dat men er niet ongemerkt bij kan.
toch blijft bij mij het idee hangen, dat AG niet de superieure, heilige is in dit verhaal.
er waren vast combines in het spel waar ook AG "meende" opgewassen te zijn, maar misschien uiteindelijk het slachtoffer.
Er zijn ook toevallig een aantal mensen verdwenen, in toevaillig dezelfde periode.

Isys

Gepost op 26-9-2002 om 15:18 Edit Post Reply With Quote
Een antwoord voor die verdwenen mensen zullen we wel nooit vinden. Het was in ieder geval wel erg verdacht dat op zo'n korte tijd mensen uit de buurt van de kennissenkring van AG verdwenen.

Na allemaal goed en wel dat men er nu niet ongemerkt bij kan, maar dan moet het toch ook opgevallen zijn bij het verbergen van het paneel als de plaats een publieke plaats blijkt te zijn?

De wegschuif theorie lijkt me zeer aannemelijk. Zo valt het ook niet op wanneer iemand per ongeluk op de verpakking (deur) zou stuiten. Mocht het paneel dadelijk zichtbaar zijn...

Dat verklaart misschien ook dat tijdens restauratiewerken niets is opgedoken.

Der Kommissar

Gepost op 26-9-2002 om 20:00 Edit Post Reply With Quote
Ja, zoals Danny het schrijft, het lijkt op een deur, maar ik heb al meerdere malen gezegd dat het GEEN deur is ! De kans bestaat trouwens dat de "verpakking" horizontaal eerder dan vertikaal berust. De schetsen van G (achtergrond van dit Forum) tonen gewoon aan hoe G uit bestaande materiaal (hout wellicht) de verpakking heeft gemaakt door zo spaarzaam mogelijk te werken. Misschien had hij er gewoon niet veel van. Daarmee maakte hij dan de "witte deur" (die noch wit, noch deur is !) ( = recyclage avant la lettre van iAG). Nadien werden de RR in hun verpakking door G en één of meerdere personen, naar de bergplaats gebracht, waar het normaal was dat deze "verpakking" aankwam. En dan werd ze geïntegreerd op de plaats waar het normaal was dat ze moest komen. Ook had ik al gezegd dat het heel simpel moest zijn en dat er niet veel diende uitgebroken te worden om de RR te bevrijden (zie mijn lektuur van de brieven, de RR bevrijden moest zo simpel zijn als de St-J gaan ophalen).
Nog een hint: indien iAG de bergplaats al zolang kent en niets heeft medegedeeld, is het duidelijk dat de rustplaats geen enkel gevaar voor de RR betekent. Anders gezegd, vergeet alweer muren, kryptes, vochtige kapellekes, e.d. Het is in een gebouw, in goede staat... war schilderijen geen gevaar lopen.
Der K

juliensart

Gepost op 26-9-2002 om 21:36 Edit Post Reply With Quote
De schetsen van Der Kommissar van de "verpakking" staan met verbeteringen
(update 26/9) op de juliensart/dua-pagina te best bereiken via kunst.start.be

View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Teddy Millman

Gepost op 28-9-2002 om 20:06 Edit Post Reply With Quote
Onschuldig , edelachtbare

Okéé, stel: de RR liggen in het gentse justitiepaleis. in een justitiepaleis zijn steeds wapenschilden van belgie (eendracht maakt macht, nietwaar uwe majesteit Albert I) en daarop staat een leeuw (die hier ook al ter sprake kwam)

in het justitiepaleis zullen er wel trappen zijn ( gok ik, anders zou het volledige justitiepaleis maar 1 verdieping tellen)
en in een trap kan er een overloopje zijn, een zogenaamde repos. die trap, is uiteraard de casse cou
vergeten wij niet dat de RR liggen "niet ver van hun bestemming", in een gerechtsgebouw... lijkt logisch toch... en op de site staat er toch ook ergens een foto van een rechter met als onderschrift "de onderzoeker van het eerste uur"

...
dit lijkt logisch... wat denken de meer ervaren speurders (der Kommissar, Danny, Therapy? en anderen) hiervan???

groeten,

Teddy de amateur

juliensart

Gepost op 28-9-2002 om 20:15 Edit Post Reply With Quote
logisch?

Het hele verhaal en de bergplaats zijn zo logisch dat hoe meer ervaren de speurders zijn hoe minder ze nog zoeken en de onthullingen afwachten.

Der Kommissar

Gepost op 28-9-2002 om 20:24 Edit Post Reply With Quote
Okee, beste collega, maar deze elementen zijn toch nog ergens anders te vinden ! Ook samen ! En waarom het Gentse, niet het Brusselse ? En wat doet u met andere elementen reeds hier besproken in het verleden ?
Als men aan een justitiepaleis denkt, dan denkt men aan G die de RR verbergt met een "boodschap" (v.b. om te spotten met de Bischop, etc...) en denkt men weer aan G = A. Lupin, wat hij NIET is. Trouwens, als men nadenkt is de bestemming niet de Justitie, maar het Bisdom.
G had de tijd niet om de aap uit te halen met bergplaatsen met boodschappen. Hij heeft gekozen voor een opportuniteit, die zijn anomiteit kon verzekeren en tevens de RR beschermen tegen KVO (en Consoorten) en natuurlijk de Politie.
Pas vraiment une cachette, mais un lieu où l'on penserait pas à les chercher.

Pluto

Gepost op 28-9-2002 om 20:29 Edit Post Reply With Quote
klinkt redelijk .... maar .... de brieven werden wel verstuurd naar de Bisschop .... en in 't justitiepaleis zal Coppieters niet dikwijls geweest zijn. in dat geval is de term "casse cou" onbekend voor hem.