De Rechtvaardige Rechters
Nooit
Niet aangemeld [Aanmelden - Registreren]

Printbare Versie | Zend naar een Vriend
Inschrijven | Toevoegen aan Favorieten
Auteur: Onderwerp: Eenvoudige oplossing
caro

Gepost op 28-9-2002 om 05:06 Edit Post Reply With Quote
Eenvoudige oplossing

dames & heren,

ik surf hier nu al maanden rond, heb wat in de boeken gelezen en beetje mijn verbeelding zijn werk laten doen en een heel klein beetje mijn gezond verstand ...

en dan is dit mijn besluit.

De achtergrond van heel de "zaak" staat mooi uitgelegd in den Humo.

Dan rest er ons enkel nog de moeder aller vragen ... "de bergplaats"

Wel kijk, vergeet nu even alles wat we op de chat lezen en wat er in die 100 blz boeken staan ... keep in simple ...

je moet niet uitbreken - enkel 4 vijzen losdraaien (Humo)

niemand zal mij onbestraft beledigen

Poe

ce lieuw

Gastjes het moge duidelijk zijn, de RR zitten achter een gedenkplaat in het Citadelpark in Gent ingewerkt in een of andere "box" (cfr de tekeningen) die bergplaats is vlak bij een standbeeld van een leeuw

ik vermoed dit al maanden ... lang geleden had er immers iemand iets op het forum gezet inverband met die bewuste gedankplaat en iAG haalde her er onmiddellijk af ... het was een ongevaarlijk verwijzing van een nietsvermoedende gast die hier zelden of nooit kwam ... een bak, wat zeg ik een VAT dat het in het Citadelpark zit.

ik ben er laatst nog geweest en het kriebelde om die 4 vijzen los te draaien .... iAG ga je dit nu weer van het forum smijten ?

View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
jané

Gepost op 28-9-2002 om 06:14 Edit Post Reply With Quote
Vlgs mij is het paneel horizontaal ergens weggeborgen. Ik heb den Humo nog eens goed gelezen en citeer hier effe:
" Het is een kwestie van vier... nu ja, schroeven losdraaien (glimlacht fijntjes) en het paneel ligt voor het grijpen."
Het handelt duidelijk over 4 dingen die kunnen draaien en als "schroeven" beschouwd kunnen worden, (zonder het echt te zijn). Bovendien LIGT het paneel voor het grijpen. Het hangt of staat dus niet.
Verder blijf ik bij mijn mening dat het niet noodzakelijk in een publieke plaats verborgen werd. Het kan ook een prive-huis geweest zijn; zolang als de bergplaats maar niet naar hem linkte; en zolang als het paneel er een tijdje veilig kon liggen, was het voor AG goed. Toen AG het paneel verborg had hij geen redenen om te denken dat de bergplaats langer dan enkele maanden nodig zou zijn. Laat staan 68 jaar.
Hoewel een verborgen ruimte in een orgel in een kerk of zo wel een aantrekkelijke hypothese blijft, vooral omdat hijzelf koster en muzikant was... En we dan nog de hoop hebben dat het ongeschonden is door de omgevingselementen...
Die verwijzing naar die uitleg over dat orgel dat Marc (?) een tijdje geleden placeerde, is toch de moeite om eens te bekijken. Vooral omdat men het er heeft over een "windlade" die 2 x 1 m groot is. Mogelijks plakken de RR daar onder of zo?
Het zal dan uiteraard niet in een kerk zijn waar hij koster of orgelist was, maar misschien ééntje die toen 's nachts ongemerkt kon betreden worden (gedurende een beperkte periode - naderhand niet meer - want hij kon er niet meer aan) Hypotheses...

http://users.raketnet.nl/jbroodbeen/muziek.htm />

als het niet daar zit waar Arséne denkt dat het zit, dan zit het voorwaar daar waar ik denk dat het zit.

View User's Profile View All Posts By User U2U Member
juliensart

Gepost op 28-9-2002 om 06:29 Edit Post Reply With Quote
WB caro en jan

Blij jullie terug te horen!
Waar blijven nog enkele ander anciens?
Die theoriën van Humo, caro, das niet van Humo zelf hé. Vic heeft een mooi interview neergeschreven maar het blijft de theorie van iAG.
Ergens op de chat wist iAG wel te vertellen dat die "schroeven" toch een fantasietje van pdw waren.
Maar ja, het is niet de bedoeling dat we ze vinden, dus...
Ook gehoord op de chat van iemand die het kan weten maar zeker nu niet te veel zal zeggen:
Ze liggen hoog en droog, dicht bij hun bestemming...

Maintenant, je sais, je sais qu on ne sait jamais.
(naar de juliensart/dua-site)

View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
caro

Gepost op 28-9-2002 om 06:32 Edit Post Reply With Quote
C-I-T-A-D-E-L-P-A-R-K gedenkplaat Poe ... 4 schroeven ... vlak bij de "lieuw" die hij alleen zijn weet ... en U hebt de RR te pakken mooi ingepakt in een houten verpakking ...

en nu ga ik het eruit halen !!!!

jané

Gepost op 28-9-2002 om 06:52 Edit Post Reply With Quote
Voorzichtig als ge het paneel eruithaalt, beter nog: als ge het gevonden hebt, verwittig ons, dan komen wij ook kijken en kunnen we afspraken maken rond een eventuele beloning.
PS waar geeft gij uw vat als het toch ergens anders zit?

als het niet daar zit waar Arséne denkt dat het zit, dan zit het voorwaar daar waar ik denk dat het zit.

sherlock

Gepost op 28-9-2002 om 08:38 Edit Post Reply With Quote
OK Ik zal eerlijk zijn: ik weet niet waar het paneel zich bevindt. Wat ik wel vermoed, is het feit dat een aantal aanwijzingen van iAG door het kennen van de berplaats duidelijker zullen zijn. Zo zijn er maar weinig potentiële berglaatsen opgenoemd, die een relatie hebben met het Pand of met het college van Melle.

jané, stelt dat he paneel LIGT. Heel waarschijnlijk klopt dit ook. Elke dader zegt of schrijft immers in relatie tot wat alleen wat hij/zij weet. Vroeg of laat maakt men onbewust fouten. AG steldde dan ook "repose". In dit verband zijn de geposte foto's van het Pand interessant. De eerste foto benoemt iAG als "een buurt". Besef goed, dat iAG hier een keuze had. Hij kon de foto ook "een lokatie", "een gebouw" enz. noemen, maar niets van dat. Het is "een buurt". Wat is er dan in "de buurt" van het Pand zo speciaal dat iAG er tot driemaal (!!!!!) toe een foto van poste?

De meesten lopen blijkbaar op het forum met grote bochten rond evidente aanwijzingen. Anderen blijven het - tot vervelens toe - zoeken in graven of - god betert - in Dendermonde.

lionheart

Gepost op 28-9-2002 om 09:25 Edit Post Reply With Quote
BTW scherlock, op deze site staan er vast een aantal uitspraken van iAG die ons op het verkeerde spoor zetten hoor, foto's, documenten,uitspraken,
volgens mij is het totaal onmogelijk via deze site de bergplaats te weten te komen hoor, iAG heeft er voor gezordg dat hij alleen met de eer kan gaan lopen,
hoe zou je zelf zijn hé

juliensart

Gepost op 28-9-2002 om 09:37 Edit Post Reply With Quote
wie herkent dit?

link:
LIEU(W)

Maintenant, je sais, je sais qu on ne sait jamais.
(naar de juliensart/dua-site)

View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
sherlock

Gepost op 28-9-2002 om 10:28 Edit Post Reply With Quote
lieu(w) = leeuw

Bijv.
Lokaties = Gouden leeuwplein (voor WOI de plaats waar de christelijke mutualiteit gevestigd was), ....
Beelden = in Citadelpark, op het Veerleplein, ...
Symbolen / namen = Delhaize,...

g

Gepost op 28-9-2002 om 10:35 Edit Post Reply With Quote
lieu(w)
de w staat naast de x op het klavier, is dus een typfout.

Rincewind

Gepost op 28-9-2002 om 12:07 Edit Post Reply With Quote
Lijkt mij ook...

Trouwens, AG gebruik consequent Frans als de voertaal in zijn brieven, en dan zou hij plots Nederlands (eerder Middelnederlands) gebruiken om een belangrijke aanwijzing te geven.

Dont eat the yellow snow!

Logo (c) Arno

Teddy Millman

Gepost op 28-9-2002 om 19:40 Edit Post Reply With Quote
Napoleon

kijk, ik zei eerder al dat ik de leeuw van waterloo verdacht. ik zal wel fout zijn want waarom zo ver in de heuvel...

maar toch, die leeuw, die "dressé" , een gedenkplaat, ...
volgens mij is de vraag wat staat er op die gedenkplaat
misschien iets ivm het bisdom? ik denk het niet... want dat zou men niet in het citadelpark zetten...
maar die leeuw, dat is een spoor me dunkt

en dan denk ik in de buurt van de gevangenis van gent: de RR, een gevangenis,...

genegen groeten,

TEDDY

patte

Gepost op 29-9-2002 om 13:10 Edit Post Reply With Quote
Beste Caro,
hangt dat paneel nu nog steeds niet in je living ?
Op 13 juni maakte ik een verwijzing naar het Gentse park. Mijn bericht is steeds op het forum blijven staan.

Cui Bono

g

Gepost op 29-9-2002 om 13:19 Edit Post Reply With Quote
weet ge in gent in het citadelpark staat ook een leeuw!!!!
Als ge ne lieuw (gents) zoekt tenminste?

g

Gepost op 29-9-2002 om 13:22 Edit Post Reply With Quote
lieuw (is ook wetters) voor leeuw
Teddy Millman

Gepost op 29-9-2002 om 18:55 Edit Post Reply With Quote
Lieuw

Mijn gents-wetters is al even erbarmelijk als mijn frans. ik ben hier plompverloren met mijn combinatie van brugs, kortrijks en lendeleeds. dientengevolge kan ik niet meepraten over die lieuw, maar ik geloof jullie

allen naar het citadelpark? of toch niet? er zijn nog meer standbeelden van leeuwen in belgië...
en caro, hebde de RR nu nog niet weggehaald daar?

Lvdp

Gepost op 30-9-2002 om 07:26 Edit Post Reply With Quote

Lvdp

Gepost op 30-9-2002 om 07:30 Edit Post Reply With Quote
Lieu(w)

Lokaties = Gouden leeuwplein (voor WOI de plaats waar de christelijke mutualiteit gevestigd was): cfr. hoger

Kan het feit dat alle afpersingsbrieven in een briefomslag met vermelding "Mutualité" niet De Sleutel zijn voor de ontrafeling ?