De Rechtvaardige Rechters
Nooit
Niet aangemeld [Aanmelden - Registreren]

Printbare Versie | Zend naar een Vriend
Inschrijven | Toevoegen aan Favorieten
Auteur: Onderwerp: iAG hints over de bergplaats
Danny

Gepost op 15-4-2002 om 06:24 Edit Post Reply With Quote
iAG hints over de bergplaats

In het oude forum postte ik reeds dit overzichtje van de dingen die Internet AG al vertelde over de bergplaats. Misschien is het goed om alles nog eens duidelijk te bekijken, daarom dit rijtje :

Ww10 en 16 : Steeds op dezelfde plaats
Ww13 en 16 : nodige voorzorgen voor conservatie zodat de rr niet beschadigd werden
Ww17 : de kleinste van de sleutels paste op de deur van de plaats waar de RR verborgen werden
Ww20 : plaats kan slechts gevonden worden door te letten op 1 klein detail
Ww31: zorgvuldig 'verpakt', geen metaal
Ww37: veronderstel een tijdelijk leegstaand pand dat achteraf verhuurd werd
Ww42 : detail in brieven of dossier in elk geval is achtergrond informatie nodig om het NIET MIS TE VERSTANE detail juist te interpreteren
Ww46: verborgen op een plaats die ogenschijnlijk niet met AG kon gelinkt worden
Ww47: toelating nodig om de plaats te betreden – niet publiek toegankelijk
Ww52: "het paneel moet verborgen zijn op een zeer eenvoudige plek, geen eigenlijke bergruimte maar een plaats waar niemand er aan zou denken om het daar te zoeken"
Ww54: de eigenaar, noch de huidige bewoners van het gebouw zijn zich bewust van de aanwezigheid van het paneel
Ww68: met de omslag "commité mutualité" kon de bergplaats gelokaliseerd worden, weliswaar met de kennis van toen ! Alle benodigde informatie bevond zich in die map, doch tot nog toe niet de juiste interpretatie...
Ww70: om ze boven te halen moet er inderdaad "opengebroken" worden en er lopen weinig mensen voorbij de bergplaats

Besluit :

"Een pand dat verhuurd wordt, waar de rr, goed verpakt maar onzichtbaar en sinds 1934, verborgen zitten en waar moet worden opengebroken om het paneel boven te halen"
... of denkt iemand aan nog een andere mogelijkheid ?

Weten dat we weten wat we weten en dat we niet weten wat we niet weten, dat is ware kennis.

View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
Danny

Gepost op 18-6-2002 om 12:55 Edit Post Reply With Quote
Dit stond in de krant :
"De NMBS wil in oktober van start gaan met de bodemsanering van haar voormalige Centrale Werkplaatsen in Kessel-lo. Het 8 ha groot terrein wordt eerlang verkocht aan de stad Leuven..."

'Oktober' stond in het bericht en telkens ik oktober zie trekt dat mijn aandacht (hoe zou dat toch komen ?)
De werkplaats van de NMBS dus !
Die noemde men vroeger, trouwens nog altijd, toch "atelier" ? Ik weet dat er in Hasselt zulk een atelier is en blijkbaar dus ook een in Kessel-Lo. Weet iemand waar zich in Oost-Vlaanderen deze ateliers bevinden ? Toch niet Dendermonde zeker ?

Weten dat we weten wat we weten en dat we niet weten wat we niet weten, dat is ware kennis.

patte

Gepost op 18-6-2002 om 13:44 Edit Post Reply With Quote
Er wordt in Dendermonde wel wat gerangeerd, maar ik denk niet dat er een atelier is. Ik denk dat die voor Oost-Vlaanderen in Merelbeke is of was.
Arsene

Gepost op 18-6-2002 om 14:03 Edit Post Reply With Quote
Inderdaad, in Merelbeke is er een rangeerstation. Merelbeke is een buurgemeente van Melle. Zoals Melle een buurgemeente van Wetteren is.

Weet u ook wie er van Melle afkomstig is ?
- Mijn echtgenote Julia
- De ex van PP, Maria

Door wraak te nemen komt een man gelijk met zijn vijand; maar door daar van af te zien staat hij hoger.

View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
patte

Gepost op 20-6-2002 om 14:57 Edit Post Reply With Quote
Danny, er blijkt in Dendermonde (Sint Gillis) een "werkplaatsstraat" te bestaan. Deze straat is gelegen tegen de spoorweg. Er is daar in het verleden waarschijnlijk toch een werkplaats (atelier) van de spoorwegen geweest.
Marc

Gepost op 23-7-2002 om 21:35 Edit Post Reply With Quote
Nav de foto van het college in melle:In deze rubriek begint Arsene zelf over Melle.
Is Melle ooit eerder ter sprake gekomen?

View User's Profile View All Posts By User U2U Member
Albert I

Gepost op 23-7-2002 om 22:01 Edit Post Reply With Quote
Melle is nog niet vaak ter spraken gekomen moet ik zeggen.

Misschien iemand die er meer info over heeft???

L union fait la Force

Willy

Gepost op 23-7-2002 om 22:25 Edit Post Reply With Quote
In DLG komt Melle maar een paar maal tersprake : de echtgenote van Arsène, Julienne Minne is van Melle afkomstig. Zij baatte er een bedrijfje uit in breigoederen, ergens op de Brusselse steenweg...Enne, wist je dat Arsène al 39 was toen hij mevrouw Minne huwde ? Ze huwden in 1915.
Verder word ook nog het oorlogsmonument vermeld als mogelijke bergplaats voor de RR (ligt op het traject van Gent naar Wetteren) maar dit doet waarschijnlijk niet veel ter zake...

View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Albert I

Gepost op 23-7-2002 om 22:27 Edit Post Reply With Quote
Dit monument is in 1982 al een keer opengehaald denk ik?

L union fait la Force

Willy

Gepost op 23-7-2002 om 22:33 Edit Post Reply With Quote
Pretty close, Sire...als mijn informatie klopt zou dat in 1984 gebeurd zijn. Dit gebeuren heeft toen de kranten gehaald, een foto uit een krant van 84' vind je op onze familiesite.
Albert I

Gepost op 23-7-2002 om 22:37 Edit Post Reply With Quote
'84 kan ook beste Willy,
het belangrijkste is dat ze niets gevonden hebben tussen al die stenen.

L union fait la Force

Vilain

Gepost op 24-7-2002 om 09:04 Edit Post Reply With Quote
hints

Inderdaad, Sire, in Melle is er niets gevonden .
Is die foto van de puzzle inderdaad het College van Melle ? Kan zijn hoor, maar ik stopte er nooit .....
Ook de personen op de foto komen me wonderlijk bekend voor, maar ik kan momenteel niet sleuren met boeken en kan er dus niet bij ....
Ik zei toch onlangs : Het kasteel van Buren zou me ook nog leuk lijken in Kwatrecht-Wetteren, welnu, als ge van Gent komt ligt dit kasteeltje verscholen in het groen iets verderop , zowat op de grens tussen Melle en Kwatrecht .
Het is niet te bezoeken . Via iemand van de tekenacademie kregen wij indertijd toelating om in de hof en rond het kasteel te schilderen ....
Het was Mevr. Van Buren die het losgeld cfr Cels, ter beschikking stelde of liever de premie .....
Als ik klik op die drie puntjes, zie ik in de puzzle ergens tussen de bomen, rechts naast de tweede man, nog een persoon tussen de bomen doorschemeren, in uniform lijkt mij , een soort veldwachter ? die is niet te zien op de samengestelde foto he ?

Der Kommissar

Gepost op 24-7-2002 om 19:08 Edit Post Reply With Quote
Als men de twee fotos's van het instituut in Melle aandachtig bekijkt ziet men dat de schouwen heel anders zijn. Er is zelfd een grote schouw bijgekomen. Verbouwingen ?
Der Kommissar

Vera

Gepost op 29-7-2002 om 15:35 Edit Post Reply With Quote
Sint-Amandsberg : liggen hier de RR?

Dichtbij Gent in Sint-Amandsberg is niet alleen het Campo Santo maar ook
het rusthuis Sint-Elisabeth, gelegen in het Goot-Begijnhof...
Dat rusthuis heeft steeds tijdelijke BEWONERS en heeft wellicht ook een
bibliotheek die aan de schets doen denken. Zeer onlangs werden deze
bewoners verhuisd naar een naburig tehuis en staat het geheel leeg.
Het kruisje op de schets kan verwijzen naar het Groot-Begijnhof en wat meer
is: vroeger verbleef de verantw. van het rusthuis vaak in de lokatie
zelf... Ik hoop dat dit geen hersenspinsel is want het Groot-Begijnhof is
beschermd: er mag niets maar dan ook niets verbouwd worden...

Rincewind

Gepost op 30-7-2002 om 17:00 Edit Post Reply With Quote
Inderdaad, een beschermd monument en wat vinden we op http://www.monument.vlaanderen.be/begijnhof/nl/hetbegijnhof/bibliografie.htm bij de biografie over dit specifiek begijnhof?

MEULEPAS, P.M., Vlaanderens kloosterstedeken. Zevende eeuwfeest van het Sint-Elisabethbegijnhof te Sint-Amandsberg, 1234-1934, Sint-Amandsberg, 1934.

Kan er me iemand meer info bezorgen over Pastoor Meulepas, om uit te maken of het hier handelt over dezelfde persoon als de schrijver van bovengenoemd werk.

Groet,

Rincewind

Dont eat the yellow snow!

Logo (c) Arno

Justin

Gepost op 30-7-2002 om 18:23 Edit Post Reply With Quote
Geloof ik niet, want Meulepas heette voluit Hendrik Meulepas.

Justin

Bas

Gepost op 15-8-2002 om 22:04 Edit Post Reply With Quote
Over dat openbreken: Dit lijkt mij verband houden met de E.A. Poe hint op deze site. Ingemetseld?