De Rechtvaardige Rechters
Nooit
Niet aangemeld [Aanmelden - Registreren]

Printbare Versie | Zend naar een Vriend
Inschrijven | Toevoegen aan Favorieten
Auteur: Onderwerp: Verborgen foto's
Testje

Gepost op 2-10-2002 om 15:55 Edit Post Reply With Quote
Verborgen foto's

Verborgen in het wederwoord-gedeelte vond ik volgende interessante foto's. Ik weet niet of deze al gepost werden, maar in elk geval ga ik niet het hele forum opnieuw lezen.

1) Originele tekst van AG: "Kan u of ik natuurelementen tegenhouden ? Ik niet !"

2) Een verborgen puzzel:

3) En nog een verborgen puzzel, ik heb de losse beeldjes vlug bij elkaar gesmeten, gezien de oplossing volgens mij reeds elders te zien is op de site.

4) Dit logo staat ook ergens in het ww-gedeelte, maar heel klein...iemand opgevallen?:

Ik vermoed dat foto 1 bij iemand toch een belletje moet rinkelen, misschien ergens rond Gent te vinden?

Groetjes,
Testje

View User's Profile View All Posts By User U2U Member
Joz

Gepost op 2-10-2002 om 16:02 Edit Post Reply With Quote
Foto 2 doet mij gelijk denken aan iets uit de omgeving van 't Patershol (en 'het pand') Ik volg nog niet zo lang, maar was er heir niet constant sprake van iets dat gerestaureerd was. In het Patershol is al heel veel gerestaureerd en het zit vol verwijzingen naar allerlei heiligen en dergelijke. Maar nog eens, ik heb niet genoeg kennis van zake...iemand?
Over foto 1: Ik woon in Gent en het zegt me niet direct iets..één of ander gebouw van de unif misschien?

Testje

Gepost op 2-10-2002 om 16:08 Edit Post Reply With Quote
quote:
Origineel geplaatst door Joz
Over foto 1: Ik woon in Gent en het zegt me niet direct iets..één of ander gebouw van de unif misschien?

Aangezien AG spreekt over natuurelementen en daar zo'n weerkundige bol staat, is het misschien een of andere sterrenwacht, meterologisch instituut of zoals je zegt een of ander unief-gebouw?

Het valt me alleszins op dat foto's 1 & 2 in het ww-gedeelte relatief verborgen zaten (namelijk als 2 puzzels die niet opvallen). Montage 3 zijn de stukjes van een puzzel die totaal niet te zien is op de pagina zelf.

Testje

sevy

Gepost op 2-10-2002 om 16:09 Edit Post Reply With Quote
Foto 1 is een school in Melle
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
Testje

Gepost op 2-10-2002 om 16:11 Edit Post Reply With Quote
quote:
Origineel geplaatst door sevy
Foto 1 is een school in Melle

Aha, mijn eerste gedacht is goed dan: een plantenschool ofzoiets, maar ken de naam niet. Klopt dit?

Testje

Joz

Gepost op 2-10-2002 om 16:14 Edit Post Reply With Quote
Echt? 'Melle' is hier en daar al opgedoken eh.. Voor 't zelfde geld zijn het de personen op de foto die belangrijk zijn..
Bibi

Gepost op 2-10-2002 om 16:16 Edit Post Reply With Quote
Waar komt montage 3 dan plots vandaan en hoe komt het dat het logo plots wel leesbaar is?
Joz

Gepost op 2-10-2002 om 16:23 Edit Post Reply With Quote

Over de woorden op het logo:

nemo : no one, nobody.
nemorosus : wooded, covered with trees, forested

impunitus : unpunished, unrestrained, safe.

lacesso : to harass, attack.

Testje

Gepost op 2-10-2002 om 16:24 Edit Post Reply With Quote
@Bibi:
De montage heb ik zelf samengesteld op basis van kleine verborgen foto's in het ww-gedeelte. Ik heb ze verdeeld in 6 kolommen & 7 rijen zoals AG het bedoeld had in een puzzel die niet meer werkt.

Het logo staat er letterlijk zo, alleen veel kleiner. Met een beetje geluk sleep je het naar je adresbar en voilà!

@Joz:
Akkoord, het kan om de personen gaan. Maar dan lijkt de link tussen het zinnetje van AG en dat spul op de achtergrond me wel zéér toevallig!

Testje

sevy

Gepost op 2-10-2002 om 16:30 Edit Post Reply With Quote
ik dacht de tuinbouwschool in Melle
Joz

Gepost op 2-10-2002 om 16:34 Edit Post Reply With Quote
@Joz:
Akkoord, het kan om de personen gaan. Maar dan lijkt de link tussen het zinnetje van AG en dat spul op de achtergrond me wel zéér toevallig!

Testje

Misschien, maar hij zegt wel: 'Kan u of ik natuurelementen tegenhouden? Text niet' Wie wel?

Testje

Gepost op 2-10-2002 om 16:34 Edit Post Reply With Quote
quote:
Origineel geplaatst door sevy
ik dacht de tuinbouwschool in Melle

Jep, maar de enige foto die ik daarvan vond gelijkt niet op de oude foto...
(Zie: http://schoolweb.argo.be/kta/melle/ en wacht tot laatste foto in beeld komt)

Iemand een ander idee?

Testje

sevy

Gepost op 2-10-2002 om 16:45 Edit Post Reply With Quote
Dit vond ik ergens op het forum .Foto onder ww88 is inderdaad (cf. oude forum) van het college van de paters Jozefieten in Melle. Sinds 1837 gingen tientallen generaties jongens van onze Vlaamse elite hier naar school (en nog steeds). De school ligt aan de rijksweg tussen Wetteren en Gent. Schoolleuze "On y revient toujours".
bionick

Gepost op 2-10-2002 om 16:53 Edit Post Reply With Quote
Logo "Mail and Tool"

Ik lees zoiets als "Nemo Me Impune Lasescet", wat zoveel zou betekenen als "Niemand (ver)stoort mij ongestraft"...let op de afbeelding van de vertrappelde slang...

JeanDarm

Gepost op 2-10-2002 om 17:40 Edit Post Reply With Quote
Nemo me impune lacessit

“Nemo me impune lacessit” of “Niemand zal mij ongestraft vernederen”.

Deze spreuk is:
1. De leuze van het eerste eskadron van de luchtmacht, reeds opgericht in WOI. Bedenk ook dat “Casse Cou” in en kort na WOI een bijnaam was voor jachtpiloten.

2. Naar verluidt de persoonlijke lijfspreuk van niemand minder dan Hugo Claus. Niets met AG van doen? Misschien toch interessant om weten dat Claus zelf deze leuze zou “opgepikt” hebben in het Gentse stadspark.

3. De Wapenspreuk van de Montresors (inderdaad uit Poe’s Vat Amontilado). Hun familiewapen (en nu wordt het interessant) is "A huge human foot d'or, in a field azure; the foot crushes a serpent rampant whose fangs are imbedded in the heel”, precies wat op deze afbeelding te zien is. Want het eerste eskadron mag dan al dezelfde spreuk hebben, hun embleem is de Schotse distel.

bionick

Gepost op 2-10-2002 om 17:45 Edit Post Reply With Quote
Waw, Jeandarm, doe zo voort...

Wat is nu percies de link tussen AG of de RR en Poe?